Wordless Wednesday #57

Pelangi @ Rainbow


Indahnya Pelangi

Indahnya Pelangi

Indahnya PelangiIndahnya Pelangi

Indahnya Pelangi

"Kadang-kadang Allah sembunyikan mentari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis..
kita takut..
 kita tertanya-tanya.. 
kemana hilangnya sinar?
Rupa-rupanya...
Allah nak hadiahkan kita pelangi."

Indahnya Pelangi

Indahnya PelangiIndahnya Pelangi

Indahnya Pelangi


p/s: Santapan mata di hari Rabu... Untuk anda berbicara...
Author by Bin Muhammad

37 comments - "Indahnya Pelangi..."

Subhanallah.. betul tu BM.. klu tak merasa susah, manakan dpt menghargai kesenangan & kejayaan.. Salam Rabu BM.. :)

Subhanallah...syukur atas segala nikmat yg Allah beri...dia mmg sudah banyak memberi...tp kita hambanya..terkadang alpa juga utk menunaikan àmanatNya....

Sy copy BM gmbarna sekeping dua...cantik! Pandai aje BM mncari gamba2 càntik gini ya...:)

Assalammualaikum...BM,

indah nyer pelangi2 di entry nie... menarik , menghargai kecantikkan anugerah ciptaan Allah.

mselim3

Nao Mei delete icon 8:42 PG

Mungkin pelangi akan muncul selepas gerimis.
Tapi tak semudah itu kita nak melihat.
Bersabar dan bersabar.
InsyaAllah pasti pelangi akan muncul juga.

Begitulah juga dengan kehidupan hakiki manusia .
Ada pasang dan surutnya.
Ada lirik dan alunanan melodinya .
Yang penting ketabahan, kesabaran dalam menempuh hari hari esok.
Nakhidup seindah pelangi.
Jangan lupa bersyukur dengan nikmat yang kita perolehi.
Hargai apa yang kita ada.

Singgah rabu uncle

mmg cukup indah dengan warna warni ~

Pha Is delete icon 9:51 PG

subhanallah..

..dah lama tak nampak pelangi. Bila lagi ia akan muncul ...

ZazaMyMoon delete icon 10:00 PG

Anugerah Allah.. suka rainbow sbb multicolour..
secara tak langsung boleh menceriakan hidup kita bila tgk bermacam2 kaler kat rainbow tu.. i loikeee ;)

Linda delete icon 10:00 PG

cantiknya pelangi...MasyaAllah :)

cantiknya pelangi..:)


Subhanallah..

Asmar Arafad delete icon 12:04 PTG

sangat2 indah ciptaan Allah..

Ema Johari delete icon 12:32 PTG

sangat cantik...

Kathy R'bain delete icon 12:34 PTG

Tanpa hujan dan matahari,pasti tiada pelangi yang indah..

*gambar cantik2 belaka..

pelangi munculnya tak lama...so bila nampak pelangi yg terang dan jelas,akak cepat2 snap..

Zawiah delete icon 1:36 PTG

mlm tadi dah cilok imej pelangi nih . bila nampak BM dah wat entry , simpan jer la wat pekasam ...

yana yani delete icon 2:42 PTG

betul kata BM
kuasa ALLAH tiada siapa tahu =)

subahannallah indahnya..kuasa allah :P

orang dulu2 kata pelangi tu ade puteri yg turun dari kayangan..haha.cerita dongeng.

Shark Kay delete icon 3:30 PTG

tiada tandingan.

Indah..

ANIM delete icon 4:35 PTG

musim panas begini..payah nak nampak pelangi:-))

Cantik pelangi ciptaan Allah S.W.T

Pelangi sangat indah..

Yumida Huda delete icon 5:44 PTG

subhanallah..cantik la pelangi tu BM
ingat masa kecik2 dulu..gerun sgt nak tunjuk pelangi, takut tgn kudung..haha
mcm kelakar pun ada bila flash dah besar2 camni
masa bulan puasa aritu ada terserempak twin pelangi
bersebelahan je... sgt cantik!

Yumida Huda delete icon 5:47 PTG

oh ya yumida nak tanya pasal iklan h12 kat blog BM ni. yumida ingat nak pasang jugak kat blog. tapi kannnnn.....
selalu terserempak kat blog rakan iklan berbikini tu, macam mana kita nak inform kat pihak h12 kita takmo iklan seksi tu? ker ada cara lain?

Assalam
Sungguh indah pelangi yang berbagai warna itu. Seindah alam yang kepelbagaian isinya.

Bin Muhammad delete icon 10:22 PTG

Saya pun perasan juga hal tu, tapi dari apa yg saya lihat iklan saiz 160x600 sahaja yg ada iklan itu...oleh sebab tu saya hanya guna iklan melintang saiz kecil. Harap2 xdelah iklan tu keluar. Buat masa xtau lagi nak inform macam mana. Kalau ada juga...bye-bye le h12

indah sungguh pelangi... namun munculnya hanya seketika membawa seri
semoga keindahan dalam hidup kita tidak muncul seketika.... :D

Arman delete icon 11:39 PTG

Assalammualaikum BM.. singgah BW sini. Pelangi indah dimata, namun tak dapat disentuh dan dirasai kehadirannya.. sebalik keindahan tersimpan seribu makna, mereka yang berakal pasti berkata, sesungguhnya kejadian ini tidak sia-sia pasti ada hikmah dan pengajaran darinya... (^_^)

RDZ Z delete icon 12:00 PG

cantik..kita suka tengok after hujan panas...

Subhanallah yg menciptakan pelangi utk kita.

Saya juga perasan di beberapa blog.

Inilah keindahan dan kekuasaan Allah SWT.

Dah selamat tinggal pd iklan.h12...Nampaknya iklan seksi tu tetap ada...

Pelangi akan muncul selepas hujan^^

bersyukur kerana Allah menghadiahkan pelangi yang cantik itu.. :D

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap