Wordless Wednesday #73

Inilah yang tidak ingin kita lihat dan hadapi ketika sedang bercuti dan berehat dikala menikmati keindahan dan suasana alam di musim cuti sekolah ini...

Inilah akibat dari pencemaran laut dan pantai. Ianya paling tidak ingin kita lihat. Hilangnya rasa nikmat kesegaran dan keindahan dalam menikmati alam semulajadi.


Inilah yang ingin kita lihat... Alangkah nyamannya...

Inilah yang ingin kita lihat. Jagalah dan cintailah alam semulajadi yang indah ini untuk kita nikmati masa kini dan masa hadapan. Ianya adalah tanggungjawab bersama.
Kekalkan kebersihan dan keindahan ini

Setiap hari Rabu...entri kurang bicara, hanya gambar pengganti kata untuk anda ulaskan panjang di ruang komen ini...

Ditulis oleh :
Artikel : Tajuk Artikel

________________________________________________________________________________

15 comments - "Yang Ingin Dan Tak Ingin Kita Lihat"

yana yani delete icon 11:45 PG

kalau kita tak jaga kebersihan bumi ni
siapa lagi dak =)

Khir Khalid delete icon 11:48 PG

Lawak... tp mendalam peringatan & maksudnya buat kita semua renungkan.. Salam ceria hari Rabu BM.. :D

Kelakar. Tapi ada sindiran di situ tentang sikap manusia yang lakukan pencemaran terhadap alam sekitar. Hehe

memang sangat betul dan ada kebenaran, situasi dan keadaan yang tak ingin kita lihat... bumi dah semakin tercemar...

Kathy R'bain delete icon 12:28 PTG

kelakar pula bila tengok gambar 1 tu..tapi betul juga..kita mengharapkan sebuah percutian di tempat yang bersih dan indah....bukan di penuhi sampah sarap..

Shaiful Zaidi delete icon 12:57 PTG

jangan buang sampah merata-rata nanti mencemarkan alam sekitar.

Kakzakie delete icon 1:11 PTG

Tapi kalau kita perhati ramai lagi yg tak alert bab buang sisa selepas berkemah..

Zawiah delete icon 1:26 PTG

rakyat malaysia mmg kurang kesedaran sivik . kat taman yg disediakan tong sampah pun , org masih buang merata2 ...

ewanthology delete icon 2:50 PTG

ramai yg suka buang sampai kat laut...

konon nak relax santai....last2 relax dgn sampah sarap...

hainom OKje delete icon 10:05 PTG

Lama tak dtg sini....tetiba dah tukar kulit......akhirnya.....hehe...muncul jugak orang tu hehe

Fiza Rahman delete icon 3:57 PTG

Tu dia...banyak sampah. kesimpulannya...peliharalah alam sekitar dan jgn buang sampah merata2 ☺☺

acik idah delete icon 9:08 PTG

Tengok kartun tu memang kelakar... tapi ada sindiran di situ... :D

RDZ Z delete icon 10:56 PTG

Nak berehat pun tak senang ya BM..macam-macam ada..he..he

Itulah hakikat sebenarnya.. gambar yang tak ingin kita lihat..

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap