بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Relaks Minda anda...Nikmati keindahan alam kurniaan Ilahi... Keindahan yang memberikan anda ketenangan hati, jiwa dan minda. Meredakan segala kekusutan, memberi kesegaran dan mensyukuri nikmat dan rahmat dari Allah. 

Nikmat Relaks Yang Hakiki - keindahan alam semulajadi

Menikmati keindahan dalam ketenangan alam mampu memberikan anda kesegaran serta kekuatan rohani dan minda.  

Nikmat Relaks Yang Hakiki - keindahan alam semulajadi
zikir harian

Hari demi hari berlalu terlalu cepat...meratah usia kita. Bersyukur kita kerana masih di panjangkan usia untuk menikmati hari-hari yang indah ini.  Amalkan zikir harian ini agar kita tidak lupa akan pencipta kita yang memberi mengizinkan untuk kita bernafas dan menikmati kehidupan di dunia ini...

Nikmat Relaks Yang Hakiki - keindahan alam semulajadi
Rehat yang berkualiti amat penting untuk mengekalkan kesegaran dan kekuatan jasad dan minda.

Nikmat Relaks Yang Hakiki - keindahan alam semulajadi

asmaul husna
Bersyukur kita kerana di beri kesihatan untuk menikmati nikmat alam yang indah ini. Kita hanyalah insan yang lemah dan tidak berdaya. Ismaul Husna memberi peringatan kepada kita betapa kerdilnya kita di sisiNya. Sebutlah nama-nama Allah sebagai tanda keagungan Nya.

Nikmat Relaks Yang Hakiki - keindahan alam semulajadiNikmat Relaks Yang Hakiki - keindahan alam semulajadi

Suasana yang jauh dari kesibukan dan kebisingan memberikan anda rehat yang terbaik. Nikmat alam semulajadi yang indah, tenang, damai dan aman melengkapkan nikmat rehat yang sebenar-benarnya. 

zikir penenang hati

 Dalam menikmati keindahan alam, panjatkan syukur kerana Allah amat mengasihi dan menyayangi kita... Walau betapa sukarnya hidup ini, Dia masih tetap setia bersama kita. Zikir kita kepadanya tanda syukur dan memohon keberkatan dariNya yang sentiasa membantu kita... 

Nikmat Relaks Yang Hakiki - keindahan alam semulajadi
Suasana alam yang berubah setiap masa memberikan kerehatan emosi dan minda yang berbeza-beza nikmatnya.

ucapkanlah
Janganlah lupa sedetikpun ingatan kita kepada Allah. Ucaplah kalimah-kalimah tatkala anda senang atau susah...kerana Dia tidak pernah lupa akan kita walau sesaat pun.

Nikmat Relaks Yang Hakiki - keindahan alam semulajadi

Syukur yang tidak terhingga kepadamu Ya Allah atas nikmat pemberian alam yang cukup indah yang memberikan ketenangan dan kesegaran jiwa dan minda. Segala puji-pujian hanya buatmu...AllahuAkbar!


Admin...

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap