Assalamualaikum, Kita relaks sekejap...Apa kata kita uji penglihatan seketika. Ada ketikanya mata juga perlukan sedikit exercise... Minda juga perlu lari seketika dari tekanan fikiran. Bersantailah seketika....

Cuba cari di mana lokasi kucing saya dalam gambar-gambar berikut... Ha! Besarkanlah mata anda! Kalau tak nampak, klik gambar untuk besarkan gambar. Kalau tak nampak juga...gunakanlah kanta pembesar ye...hehe. Jangan sampai juling pula...

Gambar 1 
cari kucing - Refresh minda dan senaman mata dengan gambar ilusi optik
Kucing tu sedang merenung anda...

Gambar 2
cari kucing - Refresh minda dan senaman mata dengan gambar ilusi optik
Kucing belang....comel nye

Gambar 3
cari kucing - Refresh minda dan senaman mata dengan gambar ilusi optik
Ada 2 ekor kucing sedang berehat...

Gambar 4
cari kucing - Refresh minda dan senaman mata dengan gambar ilusi optik
Kucing putih bertompok hitam ni sesat...tolong dia!

Gambar 5
cari kucing - Refresh minda dan senaman mata dengan gambar ilusi optik
Nampak muka kucing jer...sedang mengintai anda

Gambar 6
cari kucing - Refresh minda dan senaman mata dengan gambar ilusi optik
Main intai-intai pulak kucing ni...

Gambar 7
cari kucing - Refresh minda dan senaman mata dengan gambar ilusi optik
Seekor kucing sedang duduk memerhatikan sesuatu

Anda dapat jumpa semua kucing-kucing tersebut?  Mata anda memang cekap! Sekarang...buat sedikit regangan badan dan minum air segelas air. Bersyukurlah kerana Allah SWT memberikan kita kesihatan tubuh badan untuk kita menjalankan aktiviti harian demi kelangsungan kehidupan di dunia dan mencari bekalan untuk akhirat. Syukur Alhamdulillah.... Relaks minda dan jasmani anda.

Rehat seketika itu penting untuk refresh minda anda supaya anda dapat lari seketika dari kesibukan dan tekanan. Apabila anda kembali semula anda akan berasa lebih dan segar dan bertenaga. Cara yang paling mudah...keluar dan lihatlah pepohon hijau yang jauh dan dekat beberapa minit. 
Terima kasih bersama Relaks Minda...:)

Admin...

16 comments - "Tolong Cari!...Dimana Kucing Saya?"

Hans Hanis delete icon 11:16 PG

ada yg jumpa
ada yang tak
hehe

hehehe naik juling mencari ... bila peerhatikn betul baru jumpe

BinMuhammad delete icon 12:02 PTG

Macamne boleh xjumpa ni...Cuba lagi! Hehe

BinMuhammad delete icon 12:04 PTG

Mata orang muda mesti tajam penglihatannya...
Thx Acik, rehat seketika disini.

Awanama delete icon 12:39 PTG

naik juling biji mata cari dua tiga kali baru jumpa. Poning !

pening aku cari.

Usy@M^^ delete icon 12:51 PTG

Jumpa juga akhirnya..Lama juga perhatikan utk cr kucing...

Unknown delete icon 12:53 PTG

hiihi..jenuh berpinau mata nak mencarinya...

p/s..tq bg pendapat dlm entry saya nak delete blog tuu,..tapi boleh bgtau,..camana cara nak buat shortcut seperti yg dicadangkan tuu...saya tak berapa nak faham...boleh tolong cerita dengan lebih jelas ??..tq yaa..jawapannya saya tunggu,..email saya di

seain1974izan@gmail.com

BinMuhammad delete icon 1:24 PTG

Hahaha...sampai poning! Kesian KA...Kena tukar nama blog jadi Poning Minda ni...kihkihkih...

BinMuhammad delete icon 1:25 PTG

Sorang lai poning... Jumpa ke tidak ni? Orang suruh relaks bukan poning...hehe
Thx CS memoningkan kepalo di sini...

BinMuhammad delete icon 1:28 PTG

Sabar, berusaha dan tanpa putus asa...pasti berjaya!
TQ SA

BinMuhammad delete icon 1:29 PTG

Insyaallah...nanti ada kelapangan, saya email.

Unknown delete icon 4:15 PTG

juling bijik mata mencari ! haha

BinMuhammad delete icon 6:59 PTG

Xdapat bayangkan, manelah rupa Mar yg juling tu...hehe

Unknown delete icon 10:37 PTG

Mana ada kucing...xdee pun...alaa

BinMuhammad delete icon 11:00 PTG

Orang lain boleh nampak, mcmne pula sekor pun xnampak ni, ada masalah penglihatan ni, nak kena pakai cermin lagi tebal lah tu...hehe

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap