Assalamualaikum.... Apa khabar anda wahai Sahabat Sejati dan Tetamu Relaks Minda...

Sahabat Sejati

Apa pendapat anda... Sahabat sejati ku...


P/S : Selamat Hari Pekerja Sahabat2ku

Entri kurang bicara tapi komen xpe panjang berjela  :D
Admin...

30 comments - "W#17 - Sahabat Sejati"

Unknown delete icon 8:39 PG

Hahah sekali tengok mcm kes aniaya...rupanya tak bagi jatuh..


Fuhh akhirnya boleh jgk komen blog pujaan hati ni..↖(^▽^)↗

Awanama delete icon 9:15 PG

ala pic x keluarlah bband kat rumah slow sgt.. apapun nak wish selamat hari pekerja juga yer

naomei delete icon 9:50 PG

hahaha..sampainya hati dia...berlalu cam tu...hihihi...

awat cenggitu la ? gmbr no 2 tu da ok da. ermm.. shbt sejati la sngt klau cenggitu..

Usy@M^^ delete icon 11:01 PG

Letak batu jadilah janji tak jatuh..hahaha..
mmg ptt begitu sbg seorg kwn jngn bg kwn jatuh...

my notes delete icon 11:43 PG

assalamualaikum ... ada antaranya begitu . ada lak mmg sanggup buat apa saja utk bantu kwn . kena pandai nilai n jgn salah pilih . Bkn susah pun nak tau karakter org . cuma kita kena pandai test ...

Mazni Azmi delete icon 12:08 PTG

Saya pernah psot pasal kawan ketam.

Apa yang penting kena pilih lingkungan kawan.

Kenalan ramai tak pa.

Kawan yang berkualiti lebih penting.

Bukankah Rasulullah saw ada diriwayatkan bersabda Seorang mukmin adalh cermin bagi saudaranya.

Pha Is delete icon 1:08 PTG

hahaha.. jadi la.. dari jatuh terus..

ANIM delete icon 1:46 PTG

ada satu kata2 popular "kawan makan kawan". tapi kak rasa niat asal berkawan tu memainkan peranan. kalau berkawan kerana materialistik, kuasa, pengaruh dan sebagainya..boleh kita kaitkan dengan hippo kat atas. bila dah tersepit...macam2 kawan boleh jumpa. tapi kalau niat kerana mahukan kebaikan dan redha Allah, insya-Allah, dialah akan bersama2 bersolat jenazah untuk kita.satu lagi pesanan; kalau terlalu close sangat pun, jangan cerita semua rahsia dan perkara kat kawan kerana bila perselisihan berlaku...semua bakal didedahkan.

p/s kata boleh komen panjang berjela kan?

Bunda_nora delete icon 1:46 PTG

sahabat yg baik ialah mereka yg mahu bersama dlm suka duka dan sekurang2nya mahu menjadi pendengar setia..

Unknown delete icon 2:13 PTG

sekurang-kurangnya dia dah tolong kawan dia supaya tak jatuh :D
berat tu nak g tarik naik atas..

Unknown delete icon 2:56 PTG

as-salam BM..slmt hari pekerja..:)

cian dia..letak batu jgn bagi jatuh..tapi tak tolong tarik tak nak bagi naik..

BinMuhammad delete icon 9:10 PTG

Kalau dah itu yg termampu... usaha mengikut daya

BinMuhammad delete icon 9:11 PTG

Sama2 lah kita KA...Terima kasih ye :)

BinMuhammad delete icon 9:12 PTG

Sekurang2nya ia tolong juga agar tidak terus terjatuh.

BinMuhammad delete icon 9:14 PTG

Tidak semua sahabat sanggup berkorban...tapi jika dapat kawan yg sanggup membantu walau pun sedikit...itu sudah cukup membahagiakan

BinMuhammad delete icon 9:15 PTG

Sebenarnya itulah tanggungjawab seorang kawan, membantu setakat yg termampu...

BinMuhammad delete icon 9:17 PTG

Sekurang2nya ia membantu apa yg dia mampu...jangan lah dapat kawan yg menghilang terus disaat kita memerlukan bantuan.
Berkawan biar seribu....namun yang terbaik anda sahaja yg mampu menilainya.

BinMuhammad delete icon 9:20 PTG

betul tu...Biar ramai kawan, tapi sahabat yg berkualiti pilihlah yang benar2 berkelayakan. Krn kawan kita boleh binasa, kerana kawan juga kita boleh berjaya....

BinMuhammad delete icon 9:21 PTG

Betul tu pha is...sekurang2nya ia membantu apa yg termampu

BinMuhammad delete icon 9:24 PTG

Suka bila Anim berbicara...Nak lagi panjang pun tak apa :)
Benar apa yg Anim katakan, tidak semua perkara mesti diceritakan kpd kawan. Jika dia seorang sahabat sejati pasti ia juga memahami.

BinMuhammad delete icon 9:26 PTG

Betul Bunda...Seorang sahabat akan membantu sahabatnya mengikut kemampuannya. Mendengar juga adalah peranan seorang sahabat yg baik.

BinMuhammad delete icon 9:29 PTG

Setuju Hasri, kalau itu yg dia mampu... Namun dia tetap berusaha membantu agar tidak terus terjatuh

BinMuhammad delete icon 9:34 PTG

Waalaikumsalam Mamarey,
Ada 2 kemungkinan sebenarnya
1. Dia memang tak nak tolong utk naikkan.
2. Dia tidak terdaya menaikkan, tapi dia tetap cuba membantu agar tidak terus terjatuh.

Unknown delete icon 12:42 PTG

Agreed..friends will always be there no matter what...

Unknown delete icon 1:27 PTG

Kita bantu mengikut kemampuan diri.....
.....jangan pula asyik bantu orang diri sendiri pula susah ;)
& c kawan pula janganlah ambil kesempatan atas kebaikan orang lain.

BinMuhammad delete icon 1:59 PTG

Terima kasih aaka...Jadilah sahabat yg membantu seadanya dikala diperlukan

BinMuhammad delete icon 2:01 PTG

Setuju dgn anda MG... Membantu apa yg termampu bukan membiarkan...

selalunya kita akan buruk sangka dulu sebelum dapat fikirkan apa kebaikan disebaliknya....
tapi pada masa itu kadang2 kita dah terlewat untuk betulkan sangkaan kita...

Betul...kupasan yang menarik dan bernas ibu!

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap