Wordless Wednesday #32 - Indahnya Dunia Mu..

Saat Yang Paling Indah Adalah di Zaman Kanak-Kanak
Main...main...main

Saat Yang Paling Indah Adalah di Zaman Kanak-Kanak
Tiada masalah

Saat Yang Paling Indah Adalah di Zaman Kanak-Kanak
Gelak ketawa

Saat Yang Paling Indah Adalah di Zaman Kanak-Kanak
Di sayangi

Saat Yang Paling Indah Adalah di Zaman Kanak-Kanak
Tiada kedukaan

Saat Yang Paling Indah Adalah di Zaman Kanak-KanakSaat Yang Paling Indah Adalah di Zaman Kanak-Kanak

Andailah mampu ku undurkan masa... ingin ku kecapinya kembali...


Admin...

28 comments - "Saat Yang Paling Indah Adalah di Zaman Kanak-Kanak - Episod 2..."

nak komen apa, mmg betul pun hehehe

salam BM, mungkin kita bukan nak sangat jadi kanak-kanak, tapi keseronokan punya fikiran utk bermain dan bermain, tanpa fikir tanggungjawab atau masalah, menyebabkan kita rasa kita ingin "pulang" ke zaman itu..:)

dulu waktu kecik banyak permainan menggunakan tanah,macam main teng teng(lukis kotak atas tanah),lompat-lompat guna getah(still main atas tanah),mak ayah tak marah pun,takde pula kena penyakit,sekarang ni anak main tanah sikit dah dimarahkan....ye lah sebab ada taik kucinglah,taik ayam lah...hehehehe...alahai seronoknya zaman kanak-kanak dulu...(terbayang-bayang ni)

Teringat main congkak gali lubang kat tanah...guna buah getah...berlari2 di batas sawah....ya allah...cepatnya masa berlalu...dh 35thn hidup dh...

Abe Kie delete icon 4:31 PTG

masa kecik suka mandi di sungai. pernah hampir lemas. mujurlah umur abe masih panjang...masa banjir suka buat rakit dari btg pisang..

Khir Khalid delete icon 4:54 PTG

Mmg betul.. dulu ada waktu semasa kanak2 x sabar nk jadi dewasa, tp bila skrng baru tau zaman kanak2 lah yg paling indah.. :)

tersenyum tengok gambar ni, mula terbayang masa zaman kecik kecik dulu.... kini anak-anak kita tak kan dapat rasai itu semua.. dunia kian berbeza..

sangat indah zaman itu.. tidak perlu memikirkan masalah kerjadan duit.. hanya perlu belajar sahaja, semua perbelanjaan ditanggung oleh biasiswa PaMa (bapa dan mak)..

Cantik sungguh gambar tu..cantik dan menceritakan seribu kenangan. Gambar sendiri ke?

Yumida Huda delete icon 6:08 PTG

masa kecik..saat bez..bila menang bergaduh..hehe..ganas sungguh zaman kecik2 yumida
main baling selipar pun nak gaduh2..pastu nangis

zaman kanak-kanak tak macam sekarang, dulu takde gajet jadi semua permainan timbul secara tidak sengaja dalam pemikiran...galah panjang paling best main dulu masa kat sekolah...

alamak rindu zaman kanak-kanak yang tak pernah fikir tentang masalah ... tahu bermain saje :) zaman dulu main guli, baling selipar, galah panjang , n etc lagi :) zaman sekarang ..semoga gadget saje :)

Nao Mei delete icon 8:41 PTG

hihi...zaman yang di ibaratkan sebagai zaman mutiara ragam...hihi

Jie Susanos delete icon 8:49 PTG

cntiknya picture..

Raudzah Z delete icon 9:26 PTG

Bestkan...rasa cute aje bila teringat zaman kecil-kecil...

mmg best boleh main.. tp skrg lebih bahagia..

Kathy Rbain delete icon 9:46 PTG

kathy pun teringin sangat kembali di zaman ini...

ANIM delete icon 10:17 PTG

kalau nak balik ke zaman kanak2 semula...sanggup ke masuk jawi lagi (maaf ya, ni bukan soalan SX18, haha)

Zawiah delete icon 10:26 PTG

klu blh nak jadi kanak - kanak memanjang ... x der masalah , mkn pun ibu bapa beri ...

Omboi, tidur di atas kerbau. Perkongsian rasa yang sangat hebat.

hainom OKje delete icon 10:57 PTG

You....kita tak mo undur jadi kanak kanak.....sebab masa tu bilik air rumah kita tak best! Hehe

masa kanak2 dulu sebok nak cepat besar..hahaha..=)

memang happy giler masa kanak2 ..., so dari itu sy juga nak anak-anak gembira dan lebih dari itu...semuanya kena balik ke kampung halaman untuk merasai nikmatnya . Tapi dorang advace...duduk bandar cara org bandar dan balik kampung jd orang kampung..tak geli dan takut. Saya bersyukur !

Seronok time kanak2...tau nak main jerk. Lgpun penuh gelak2 jerk time tuh. Tak pikir apa2 masalah lagi.

Assalammualikum....BM,

saat terindah adalah ketika zaman kanak2.. main pasir2 dan golek2 kat tanah....ehehhehe

mselim3

siti rokiah delete icon 2:50 PTG

betul belaka gambar tersebut hehe

S.K.A delete icon 3:52 PG

memancing dn mndi sungai memang best =) rindu saat dlu2

Salma delete icon 3:58 PTG

kala itu mmg indah...segala2nya bukan masalah

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap