Wordless Wednesday #33 - Tell The World The Truth!


Gambar mampu menipu tetapi gambar juga mampu membuktikan kebenaran


Admin...

40 comments - "Jangan Tipu! Kami Tahu Kebenarannya..."

Unknown delete icon 10:30 PG

Benar tu.. tp byk juga gambar edit skrg..

Unknown delete icon 11:17 PG

dunia serba canggih... macam-macam boleh dibuat.... kami bukan bodoh tak tahu menilai...

Zawiah delete icon 11:21 PG

sedih bila sesama muslim bermusuh hanya kerana fahaman yg berbeza . maka pihak ke tiga bagai menangguk di air yg keruh utk kepentingan mrk ... MINYAK ... betul ker peribahasa nih ? heh heh heh

Unknown delete icon 11:30 PG

manusia memang pandai menipu dengan memutarbelitkan kebenaran dan memanipulasikan manusia yang tidak berdosa.. hanya Allah saja yang tahu kebenarannya..

Mereka selalu memanipulasikan muslim. Kami bukan tidak punya akal tapi kami tidak punya kuasa. Menambah kekeruhan bila sesama umat bercekau - sedih.

Teruskan berdoa moga Islam terus terpelihara.

Teena Tna delete icon 11:46 PG

Sekarang tak boleh percaya sesuatu berita bulat2, kena selidik betul2 utk tahu kesahihan berita itu. Fitnah semakan berleluasa

Unknown delete icon 12:08 PTG

Sungguh.. orang yang benar kena tunjukkan yang benar.. sebab kadang tu yang salah lebih kelihatan benar.. :D

Allah ada. dah isi tabung nuff anda.

serini delete icon 2:28 PTG

sekarang kan banayk software yg untuk emngedit

yayang delete icon 2:29 PTG

asal jangan dipake ke hal yg negatif ajja

ayah delete icon 2:30 PTG

ya bener banget

lilis delete icon 2:30 PTG

mantap ya editanya

diana delete icon 2:31 PTG

kalau untuk hiburan boleh aja kalee

dewita delete icon 2:31 PTG

asal jangan kelewatan batas ajja

ayahanda delete icon 2:32 PTG

hihih bener juga ya

ayu delete icon 2:32 PTG

kalau jadi hiburan boleh donk

deka delete icon 2:33 PTG

asal jangan pake nipu aja gan

nurman delete icon 2:35 PTG

Good gan

diani delete icon 2:36 PTG

siapa sih yg punya ide gak kreatif ini

umiawadah delete icon 2:50 PTG

h ramai dikalangan orang bukan muslim akan mempercayainya jika mereka terus percaya tanpa menyiasat dahulu kebenarannya

p/s:rajin betul BM membalas setiap komen seperti semalam hampir 40 komen dijawab...tak terjawab saya...dan nampaknya BM kena tukar mode komen yang sebelum ni,komen perlu ditapis dulu...macam ada yang tak kena je kan..

lizz delete icon 2:51 PTG

betultu..macam2 diaorang boleh edit..kita tak boleh percaya 100%kan

Islam menjadi mangsa. Mcm2 strategi dorg guna utk memburuk burukkan islam.

mselim3 delete icon 3:46 PTG

Assalammualikum...BM,

zaman sekarang gambar boleh diedit.. tp hanya pakar tahu kesahihan ttg sesuatu gambar kan...

mselim3

Unknown delete icon 5:18 PTG

org yg terdesak jer buat cmni,

Sudah pasti. Gambar tersurat dan tersirat.

Unknown delete icon 6:27 PTG

Susah jugak nak tau kebenarannya BM coz sometimes gambar diedit. Nway Hanya ALLAH yang mengetahui kebenarannya..

Fais-SKA delete icon 6:27 PTG

betol 2..fitnah merata2..sebenarnya mereka yg menipu nilah penjenayah besar..Allah pasti membalas perbuatan meraka..

Unknown delete icon 6:53 PTG

zaman canggih, pic mudah diedit menampakkan spt real
yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

Awanama delete icon 8:44 PTG

hanya Allah yang lebih tahu segalanya...

ANIM delete icon 8:52 PTG

bila kebenaran bertembung dengan kebatilan, selalunya kemenangan tetap berpihak kepada kebenaran :-))

naomei delete icon 9:07 PTG

Dibalik gambar nie BM semua ada tersurat dan tersirat :)

ermm sedih tengok gambar di atas , di salah anggap... ermm dan kita orang islam kena tunjuk sikap yang terpuji dan peribadi yang unggul seperti Rasullulah . Biar mereka tahu kebenarannya

Unknown delete icon 10:16 PTG

setuju dengan gambar kat atas tu..orang luar selalu tak nampak perkara ni sebab banyak media yang menyembunyikan kebenaran dari mereka

kakiblog delete icon 1:40 PG

gambar boleh dimanipulasikan..

Unknown delete icon 1:50 PG

hehehe betul tu...

Awanama delete icon 10:05 PG

dlm dunia serba canggih skang ni terkadang sukar nak menentukan kesahihan dan kebenaran sesuatu lagi2 tentang gambar2 ni !

OKje delete icon 12:40 PTG

satu gambar banyak cerita......

OKje delete icon 1:16 PTG

satu gambar banyak cerita......

Pha Is delete icon 5:54 PTG

skrg kesedaran dah mula timbul.. yg islamophobia dah makin berkurang..

Unknown delete icon 8:27 PTG

betul sesangat2

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap