Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Pencarian Bloglist - Mulai 1 Jan 2014... Blog Relaks Minda akan membuat kemas kini senarai link blogger di Bloglist Sahabat. Hanya 25 Blog yang akan berada di widget sidebar ini. 

10 daripadanya dipilih daripada senarai 10 teratas Sahabat Paling Mesra (top komentor) sepanjang bulan Disember 2013 (Ingat...senarai ini akan ada turun naik dan hanya 10 teratas pada 30 Dis 2013 tepat jam 12.00 malam sahaja yang terpilih...masih ada masa untuk anda berada didalam senarai ini). 5 blog pula adalah pilihan saya (blog mentor/pilihan)

Pencarian Bloglist Relaks Minda 2014

Dan masih ada lagi 10 senarai blog yang masih terbuka untuk diletakkan di Bloglist Sahabat sekiranya anda tidak tersenarai dalam 10 top komentor bulan Disember 2013. Jika anda blogger aktif dan berminat untuk url blog anda berada di senarai ini, caranya mudah sahaja...

Anda hanya perlu komen di entri ini dan berikan pendapat anda : 
"Apakah kisah, topik, kategori, pembaharuan atau penambahbaikan yang anda ingin dan rasakan perlu untuk Blog Relaks Minda di tahun 2014?" 
Satu pendapat sudah mencukupi tapi kalau ada lebih lagi bagus. Idea yang bernas dan menarik akan terpilih untuk disenarai di Bloglist Sahabat. Jangan lupa letakkan url blog untuk memudahkan saya menjejaki anda semula. Penyertaan ditutup pada 30 Dis 2013 jam 12.00 malam.

Pencarian Bloglist Relaks Minda 2014Blog yang terpilih nanti akan berada di Bloglist Sahabat minimum selama 2 bulan atau sehingga pencarian bloglist terbaru dilakukan.

Syarat penyertaan : 
  • Terbuka kepada semua Blogger Malaysia sahaja. 
  • Blog 18 SG/SX dan berkaitan dilarang sama sekali. 
  • Blog politik tidak dibenarkan.
  • Blog promosi sama ada barangan, perkhidmatan dan yang segala yang berkaitan dengannya juga tidak dibenarkan. 




Author by Bin Muhammad

42 comments - "Pencarian Bloglist Relaks Minda 2014"

Pada saya blog relaks minda ni dah ok sgt dah.. cuma klu dpt tambahkan perkongsian2 ttg barangan2 kreatif spt brgan kitar semula & sbgnya pun ok juga.. Salam Jumaat BM.. :)

Aimacomel delete icon 3:10 PG

Blog Tuan BM, fuhh cukup hebat blog ni. One of my sifu. Yang sentiasa encourage saya utk terus menulis entri yg menjurus ke arah SEO, bekerja memacu ke arah trafik yg lebih baik.

Saya rasa blog relaksminda ni dah cukup baik dah. Cuma kalau dalat memperbanyakkan lagi entri berkaitan manusia dan alam, pentingnya membina penghidupan bersama alam sekitar, terus berkongsi gambar2 yang cantik, tenang dan mendamaikan yang selalu Tuan BM kongsikan tu.
Pembaca dan pengomen blog BM untuk setiap entri ni tinggi, jadi pe kata kerap2 lah tuan BM buat segmen ke mcm yg tuan BM buat sebelum ni. Mesti best :)

Untuk saya kalau nk jadi pengomen tegar blog tuan BM ni memang jauh sgt la nk mengejar, tapi harap2 terpilih la utk jadi one of the best geng tuan.. hehehehe, jangan marah naaa

As salam BM, Tak terkejar rasanya nak jadi top komentar kat blog awak ni..huhu.Memandangkan inilah peluang yang diberi, sebagai memenuhi syarat dan permintaan untuk kongsi apakah penambahbaikan yang perlu untuk blog BM ni, CM rasa tak banyak kena buat perubahan.Artikel pun selalu panjang, dah tahap seo (hehe).Layout blog pun kemas, warna tema pun sesuai.Bagi CM, kalau BM nak buat perubahan pun, mungkin dekat saiz font yang nampak kecik kat skrin.(orang rabun macam CM, kena dok rapat dengan skrin kalau nak baca tulisan yang kecik2 ni..;).Rasanya tu jelah kot.

Kalau CM tersalah kata, harap maaf ya!.Okeh, ini my url:http://cikmatahariku.blogspot.com

BUNDA delete icon 6:26 PG

Semoga blog relakssminda akan terus sukses....aamiin

jgn pulak mengomen sbb nak tersenarai top 10 kat sini..:)

Sy pnya sidebar bhgian bloglist..lama dah x update....menarik juga cara BM ni...:-)
Blog ni ok dah....hehe....

paridah delete icon 8:00 PG

blog yg berisi menenangkan jiwa n menarik hati utk dikunjungi...

Oh, banyak pula senarai pengomen Disember yang dikeluarkan ya. Baguslah. Sesiapa yang tak tersenarai dalam bloglist RM memang rugilah.

Dari segi penulisan, saya rasa tidak ada masalah. Baik kualitinya. Blog ni pun ada nichenya.

mama rasa blog ni dari segi content dah cukup, owner blog pun baik hati ( hahaha..... tak mengampu ok!)......

semoga blog ini terus berjaya... amin...

Boleh jenguk mama di sini.. Mommy As Blog

EB delete icon 8:14 PG

as salam kepada tuan tanah dan para pengunjung sekalian..wah, tahniah dan teruskan hobi anda berbloging mr. Bin Muhamad..

Saya ni agak jarang komen kat sini..adei, ruginyer..hoho..sy cuma silent reader jer dan saya rasa ada ramai lagi silent yang sering ulang alik kat blog ini untuk bersantai dan merelekskan minda.

Kekuatan blog ini sudah pastinya terletak pada kualiti entri..Blog RM dah ramai pengikut dan peminat..apa kata buat GA pula..kalau sebelum ni dah pernah buat, lepas ni buat lah yang lagi gempak!!..hehe

Sekian dan terima kasih daun keladi..

Unknown delete icon 8:29 PG

blog memang tak terbaik...sentiasa di ingatan cik akak..walaup[un cik akak tak komen untuk jangka masa yang lama...tapi blog ini sentiasa menjadi inspirasi blogger cik akak....rasa tiada kekurangan dalam blog uncle....pengolahan bahasa dan ayat yang memang menarik....santai dan mudah difahami...kalau cikgu bagi markah...compem dapat markah penuh..hahaha.....lawak je cik akak nie kan....gambar-gambar yang di selitkan disetiap enti..subhanallah...memang indah tak terkata.....

Unknown delete icon 8:30 PG

BMMMMM! Saya free today..heheheeeee.. Blog BM terbaik dari segi karangan yang memikat hati, banyak ilmu dan info berguna, mesra pembaca, background menawan hatiku.. serta kemas.. paling kagum, penggunaan SEO yang WAAuu!. Ok, nak baca entri lepas2 pulak. :))

Unknown delete icon 9:57 PG

Tak terkejar dah BM... bak update n3 sendiri pun mencari2 masa.. :D.. Tahniah kat BM kerana maintain.. akak akan tetap menyinggah walau sekali sekala.. :D

Mizz Aiza delete icon 10:46 PG

santai saja apabila membaca entri dengan selingan gambar-gambar pemandangan yang cantik.. blog BM sudah mantap dari segi ranking dan SEO.. semoga BM terus bersemangat untuk menghasilkan artikel yang berkualiti pada masa akan datang..
p.s:iklan nuffnang yang di tepi sebelah kanan tu menutup sidebar.. mungkin sebab aiza guna browser chrome dan netbook, tu nampak iklan tu serabut.. mohon maaf di atas komen ini BM.. jangan marah ya..

umiawadah delete icon 10:47 PG

saya suka kalau blog BM kekalkan topik yang banyak berkaitan dengan gambar-gambar menarik untuk dikongsi,selain gambar yang dipaparkan BM selitkan dengan kata-kata ilmuan berkaitan agama,itu cukup senang dimata saya...saya suka hiburan tetapi diselangselikan dengan ilmu agama...mungkin dari segi pembaikannya lebihkan topik kekeluargaan dan tips-tips kesihatan.Sekadar cadangan..

Unknown delete icon 11:05 PG

blog hijau ini..elok pelbagaikan sikit ceritanya..hihi..kasi rencah ..itupun kalau berkenanlah ngan cadangan saya...

Yana Yani delete icon 11:07 PG

jujur saya katakan saya memang sering singgah sini sebab pada saya contents
dalam blog ni menarik especially dari sudut pengupasan
saya paling suka bila BM share maklumat macam program affiliate
memang terbaik sebab saya tak tahu apa-apa..hehe

tak payah ubah apa-apa, stay the same! saya suka
cer tambah top komentor list dekat sidebar
so orang lagi semangat nak tinggalkan komen
especially orang cam sayalah

selagi tak nampak nama, selagi tu tinggalkan komen
hehe...fakta tu =)

sy pun xtau nak komen apa mgenai blog ni sbb dah lama 'cuti' blogging... dah lama x baca entri2nya.. apa2 pun sy harap agar ada bacaan santai y boleh merelakskan minda setelah penat ulang kaji...hoho >.<

Tanpa Nama delete icon 2:41 PTG

pengisian entri BM sudah cukup baik..tiada apa perlu di tambah,tapi kalau boleh BM buatlah tutorial atau entri2 tentang SEO dan PR dengan lebih banyak lagi.sebab blog BM dah ada dalam bloglist kathy,senang kathy nak merujuk jika BM sediakan entri2 ilmiah seperti ini berbanding kathy terpaksa mengoogle mencari maklumat itu.kathy paling suka entri BM yang penuh dengan gambar yang menarik dan beranika warna dan juga kisah2 tauladan seperti sirah nabi dan para sahabat baginda. moga BM kekal berblog. :)

Assalamualaikum secara jujurnya perkongsian dan pengisian di blog sangat menarik dan sampai kepada pembaca. Tetapi cumayang acik perasan ada beberapa entri berulang dan lebihkan lagi tentang alam sekitar . Jarang ada blog itu dan mungkin salah satunya blog BM sahaja ..teruskan berblog

Salam Tuan Blog, saya selalu juga berkunjung ke Blog Tuan sebagai silent reader. Apa yang saya suka lihat di blog nie ialah dekorasi di dalam rumah.

Tak kira lah cara susunan ruang tamu, ruang makan dan bilik tidur amat saya minat. Kekalkan entry berunsur penambahbaikan di dalam rumah. Dan di laman rumah.

Terima kasih.
Selamat Menyambut Tahun Baru 2014.

Zawiah delete icon 3:57 PTG

apa yang paling baik dlm sebuah blog adalah blog yg menjadi diri sendiri . samada dari sudut gaya penulisan , bahan cerita juga gambar2 yg di post . Saya juga sedang berusaha mengubah blog saya sedikit demi seditikt .

Blog Santai delete icon 4:29 PTG

Salam BM...hmmm..nak komen ya. Nothing much lah BM..coz Blog BM ni dah mantap . Dari segi content dan SEOnya..Yalah dah pro sekarang kan!!!..cuma kadang-kadang artikelnya terlalu panjanglah BM..sebenarnya kita tau, its good for SEO tapi sometimes boleh lost focus tau..jgn mare ya...maybe boleh simplified sikit kot..then kita sebenarnya suka kalau lebih banyak entry on kitar semula tu coz kita suka tengok gambar!!!. Anywah tahniah Blog BM pun dah berada dikedudukan yang baik cuma kena study sikitlah kot kenapa daily PV dah makin berkurang..All the best nway!!!

Blog Santai delete icon 4:35 PTG

Lupa nak add something, i think its good taht you have button share kat bawah each entry coz Google is now focusing on that. Artikel yang banyak di kongsi di laman social carry more weight tau...so may be boleh try kot!!!

Pha Is delete icon 5:05 PTG

selamat mencari....

Unknown delete icon 5:33 PTG

Idah nie blogger baru berapa hari.. rasa macam tak layak untuk nak komen blogger2 yang dah otai nie... :D apa pun.. All d Best 2 u BM...

Salam....satu komen..kalau boleh besarkan lagi saiz gambar yang ada...selamat berjaya.

kak tie delete icon 8:31 PG

rasanya ok dah blog ni..kaler ijau...tahun baru nanti blog nak tukar kaler lain ke?...mana tahu nak ambik semanagat tahun baru..

Wafi Remli delete icon 9:30 PG

Assalamualaikum. Tema blog ni saya suka, tema saya pun warna hijau. Blog ni dah cukup baik dari segi perkongsian yang amat bermanfaat.

Pada pendapat saya, 'Sahabat Paling Mesra' di sidebar blog tak perlu banyak sangat. Paling kurang lima. Paling banyak pun, 10 dah OK kot.

Satu lagi, 'Blog Archive' kalau boleh paparkan sekali tajuk entri-entri supaya senang nak rujuk. Lain orang, lain caranya mencari maklumat, ada yang hanya baca popular posts, ada yang search kat search widget dan ada juga yang cari kat blog archive.

Akhir sekali, maafkan saya andainya ada tersalah cara. Saya hanya melontarkan pandangan peribadi, kalau ada salah dan silap tolong perbetulkan saya yang masih baru ini.

Terima kasih, tuan punya blog!

mselim3 delete icon 1:19 PTG

Assalammualaikum... BM.

Pencarian bloglist nie.. kekadang sukar sebenarnya. Kekadang nak puaskan hati hati "semua blogger" susah. Nanti bila ada yg terpilih yg tak terpilih sedih pulak merajuk..
Pape sebenar nya mselim3 nak tak nak komen pape. Blog nie dah bagus ada cara tersendiri... unik daripada blogger lain orang lain x buat anda buat kira oklah.. pasal tema ini ok hijau sesuai dengan kehijauan bumi.
Tetapi moga2 jika BM berjaya nanti .. ingatlah kami2 di sini itu sudah cukup buat mselim3. Kenangilah sahabat2 yg sentiasa menyokong , x byk sikit pun jadilah.. ini kerana BM adalah "Sahabat mselim3"..

pls: Tinggi bukan meninggi utk sombong.. dan rendah bukan utk dipijak... falsafah mselim3 nie... ( tiada kaitan yg hidup atau yang telah "tiada"...)

Pha Is delete icon 2:05 PTG

saya pulun komen je la.. hehehe

Bahrain delete icon 3:25 PTG

Salam ziarah sini.

Tak banyak yang hedak ditegur. Blog ini bagi pendapat aku sendiri memang dah terbaik, simple dan sejuk mata memandang dengan tema warna blognya iaitu Hijau.

Selamat Tahun Baru. :)

ZaridaIshak delete icon 10:34 PTG

Alamak... tadi dah tinggal komen tak timbul pulak... dah terlupa pula.

Apapun semoga tuan blog terus menghasilkan idea kreatif dalam dunia blogging semoga dapat memberi ketenangan dan kedamaian kepada kami yang membacanya.

Terima kasih.

tarmizi delete icon 12:36 PG

Nak komen gak cuba nasib

Mia Liana delete icon 6:29 PG

salam BM...

blog BM dah semakin mantap sekarang ini. Mia cadangkan agar BM tambahkan lagi follower supaya blog ini sampai ke ramai pembaca. Salah satu cara mungkin boleh buat segmen, giveaway atau contest yang senang.

Cadangan kedua Mia, cuba jadi sponsor pada mana segmen, giveaway atau contest supaya dapat kenalkan blog ini di dunia luar.

Semoga berjaya... ;)

kakiblog delete icon 10:02 PG

saya suka blog ini kerana tema warna hijau..kebetulan pula warna kesukaan saya.Teknik penulisan pula seronok dibaca..maka teruskan teknik begini.

tak join lagi le...terlebih cuti ni

sorry ...dah komen di atas...orang ke 27...terlebih cuti...lupa le tu...

Assalamualaikum BM....
Tahniah di atas kejayaan blog http://relakssminda.blogspot.com/. Teruskan menulis dengan disertai grafik-grafik yang menarik yang sememangnya merelakskan minda.

OKje delete icon 11:28 PG

Gitu yeh..... blog zirafah boleh? hehe
Nak komen ikhlas ke komen tak ikhlas? haha....Kalau ikut hati yg malas nak fikir ni mmg le tak suka entri yg berat-berat ....lagi suka entri yg santai santai gitu ! Tapi nak buat macam mana.... dah sahabat nan sorang tu specialitiynya mmg gitu...layannnnnn ajelah....hehe .... zirafah memang tak suka menyusahkan orang dia layan je leher yang panjang, makan pucuk pun sodapppp!!! haha
http://hainomokje.blogspot.com/

BinMuhammad delete icon 12:12 PG

Penyertaan telah tamat...Terima kasih. :)

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap