Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dah lama rasanya tak menyajikan entri yang santai dan merehatkan minda. Hari ini kita tenang-tenangkan diri. Lupakan segala keresahan dan masalah buat seketika. Lapangkan fikiran... Biarkan hanya mata menyaksikan keindahan dan kesempurnaan ciptaan Allah SWT ini. 

Bayangkan anda berada di suasana yang indah dan berwarna-warni. Menyedut udara yang nyaman dan segar sambil melihat pemandangan yang mempersonakan. Lokasi yang pastinya membawa kedamaian dan ketenangan buat hati dan minda. Keindahan alam yang memukau pandangan, menjadi bukti akan tanda kekuasaan yang Maha Esa... 

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati

Nikmatilah keindahan alam semulajadi yang indah ini.
Mulakanlah kembara anda dengan lafaz "Bismillah" 


Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati
Nyaman...

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati
Segar...

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati

Jika anda rasakan ianya amat memberi nikmat buat anda....Jangan lupa
Bersyukurlah...kerana diberi nikmat pandangan untuk melihat ciptaanNya

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati
Mengasyikkan...

Mempersonakan...

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati
Mendamaikan...

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati

Terasa kerdil akan diri ini berbanding ciptaan Allah SWT...
Kekaguman yang tida bandingan... Lafazkanlah "Subhanallah" 
Hanya Allah SWT yang mampu menzahirkan kesempurnaan ini

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati
"Alhamdulillah"

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati
"Laailahailallah"

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati
"Allahuakbar"

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati

Sambil mata menikmati...didalam hati berzikirlah...
Pahala mudah buat anda. Semoga nikmat pandangan yang dinikmati
disulami sedikit bekalan untuk dibawa dikemudian hari.


Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati


Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati


Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati

Keindahan Alam Semulajadi Memukau Pandangan Mendamai Hati

Semoga kembara sementara anda disini sambil menikmati keindahan alam yang memukau pandangan dapat memberi kesegaran dan ketenangan hati, jiwa dan minda. Santapan pandangan dan hati sambil bersulam sedikit bekalan untuk kita jadikan amalan seharian.

Selepas ini, tidak kira apa jua yang anda akan lakukan, semoga ianya berjalan lancar dan dipermudahkan...Insyaallah. Terima kasih bersama Relaks Minda... tempat persinggahan untuk ketenangan dan kedamaian seketika di dunia blogging... :)


Author by Bin Muhammad

36 comments - "Keindahan Alam Memukau Pandangan Mendamaikan Hati"

Cantik kesemua pemandanagan ini.

Nurul delete icon 8:04 PG

Assalam, BM...
Subhanallah, sangat cantik semuanya... alangkah indahnya kalau berada disana... memang betul2 memukau pandangan.. :)

Fitrah manusia akan kembali semula pada alam ciptaan Allah. Walau secanggih mana pembangunan yang dimiliki, manusia tetap inginkan kedamaian alam semulajadi.

CANTIK NYER :)

Kakzakie delete icon 9:40 PG

Subhanallah... cantik ye memang cantik ciptaaan Allah.

ps: kakak dah banyak kali klik harap boleh dikiralah... kalau satu blogger macam kakak ni klik banyak-banyak kali pun tak apa kan.. bukan nak mengelat tapi kakak betul-betul nak sokong:)

Hanya Allah dapat membalas jasa baik akak...Terima kasih banyak2, amat2 saya hargai dan terharu. Saya doakan yg terbaik buat akak dan doakan saya menang ye... :)

yana yani delete icon 11:00 PG

satu kemestian untuk saya berkunjung ke blog ni
pada setiap hari
suka pengisian atau paling tetap penulisan BM

gambar juga menarik, tak nak besar kan ke?
saya suka bunga! gambar dekat atas semua saya copy...bolehkan =)

anyway teruskan usaha BM ye =)
saya antara yang menyokong

..dalam hati orang buta sudah semestinya dia memendam keinginan untuk menyaksikan dunia, yang tuli pula memendam rasa untuk mendengar suara. Orang lumpuh bercita-cita mahu mengelilingi dunia, kalau tidakpun sekadar beberapa langkah dapat berjalan sementara yang bisu teringin berkata-kata walau beberapa patah kata yang difahami. Sedangkan kita adalah lebih daripada mereka...menikmati segala dengan anugerahNya. (maka pandai-pandailah mengucap syukur nikmat kepada Pencipta ; Allah swt) ~ kaya sungguh alam ini.

Ija Rased delete icon 11:41 PG

pejamkan mata sambil terbayangkan keadaan seprti dalam gambar..sangat tenang dan damai..bebas dari segala kesibukan.

wish u all d best

Nao Mei delete icon 11:55 PG

Tiada lafaz lain selain lafaz Alhamdulillah .
Aku masih mampu menatap dunia yang penuh dengan warna warni kehidupan.
Umpana warna pelangi yang ada 7 warnanya.

Shaiful Zaidi delete icon 12:02 PTG

Damainya...boleh buat wallpaper..

Sheila Salim delete icon 12:16 PTG

Assalamualaikum.. Subhanallah. Alhamdullilah. Allahuakbar. cantik2 keindahan gambar ni.. teruja sheila tengok ~~~

aduhai mmg cukup2 mendamaikanlah !

mendamaikan...menenangkan jiwa yg berkecamuk..

Subhanallah...sgguh mendamaikan

indah,damai,tenang...seperti biasa membaca blog BM kita berasa amat tenang kerana entri di sulami keindahan gambar² alam..menjadi santapan mata. pengisian entrinya menjadi makanan jiwa..

Memang tidak mengecewakan apabila berrehat sambil menjamu mata dengan paparan gambar yang sangat indah di blog BM.

sememangnya menenangkan... sejuk rasa mata

memang sangat tak mengecewa blog BM.. pemandangan yang indah subhanaALLAH

subhanallah.. sungguh cantik alam ciptaan Allah..

subhanallah cantik nyerrrr

Wafi Remli delete icon 6:26 PTG

Semua gambar tu bukan ori kan?hehe

Pha Is delete icon 6:58 PTG

kalau datang sini, mesti dapat cuci mata..

Khir Khalid delete icon 7:12 PTG

Subhanallah walhamdulillah... hidangan nikmat ciptaan Allah swt buat tatapan manusia agar sentiasa bersyukur & mengingati kebesaran Allah swt.. Allahuakbar...

Zawiah delete icon 9:58 PTG

tiada istilah jemu bila memandang ciptaan Nya . sangat indah . mempesona serta mendamaikan jiwa .

Bin Muhammad delete icon 10:11 PTG

Waalaikumsalam... :)

Bin Muhammad delete icon 10:12 PTG

Sungguh benar apa saudara dikatakan...

Bin Muhammad delete icon 10:14 PTG

Copy lah...semuanya bukan hak saya, hak Allah SWT utk kita semua.
Terima kasih krn sentiasa menyokong :)

Bin Muhammad delete icon 10:21 PTG

Sesekali PCL berbicara...sungguh mendalam dan terkesan. Ya...bersyukur kita dengan apa yg kita miliki dan dgn nikmat yg diberi. Alhamdulillah...

Bin Muhammad delete icon 10:22 PTG

Waalaikumsalam...terima kasih Sheila

Bin Muhammad delete icon 10:23 PTG

Alhamdulillah... terima kasih Kathy

Subhnallah.. sgalanya milik Allah... Allahu Akbar

Tanpa Nama delete icon 7:00 PTG

Alangkah cantiknya pmndngn ini, bagaimana dgn syurga Allah, tentu hebat n x t,gmbr oleh fikiran.

senang bisa berkunjung ke blog anda gan
keren dan bermanfaat sekali info nya
terimakasih, sukses terus

indah banget,.,,terimakasih infonya

senang sekali bisa berkunjung ke blog anda
sangat menarik dan bermanfaat sekali
terimakasih banyak gan

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap