Silent Saturday #4

Lembab macam siput adalah satu perumpamaan yang membawa maksud, sesuatu pergerakan atau perbuatan yang sangat perlahan. Sebagai contoh : "Line internet aku ni lembab macam siput!"

Selamat datang ke dunia siput @ Relaks Minda

dunia siput @ Relaks Minda

dunia siput @ Relaks Minda
سبحان الله   Subhanallah

dunia siput @ Relaks Mindadunia siput @ Relaks Minda

dunia siput @ Relaks Minda
سبحان الله   Subhanallah

dunia siput @ Relaks Mindadunia siput @ Relaks Minda

dunia siput @ Relaks Minda
سبحان الله   Subhanallah

Kenapa agaknya siput ini digelar siput babi sedangkan ianya langsung tidak menyerupai babi. Hanya satu sahaja persamaan iaitu siput babi dan babi adalah perosak tanaman. Mungkin dulu-dulu petani terlalu marah dengan siput yang merosak tanamannya sehingga dia memanggilnya siput babi dan panggilan itu kekal sehingga kini. Wallahualam...

dunia siput @ Relaks Minda


p/s: Selamat berhujung minggu...semoga anda relaks dan ceria selalu...
Author by Bin Muhammad

19 comments - "Lembab Macam Siput?"

Salam hujung minggu

Gambar2 cantik

sipt ni suka makan sayur..pagi2 tgk dah takde pucuk dah...

siput juga yg dpt nama..gmbr2 cantik sngt

PakMail delete icon 8:55 PG

Siput sedut tak ada BM. Sudah dimakan agaknya.

Maaf gurauan pagi hari....

Nao Mei delete icon 10:43 PG

Siput nie memang spesis yang lambat.
Tapi hakikat nya yang terbaik.
Biar pun lambat tapi apa yang diingin pasti menjadi kenyataan
Sebab manusia memang selalu memandang pada kelemahan diri
Tapi siput tidak. Kelemahan diri yang membuatkan dia berusaha gigih untuk ke garisan penamat.
Jadilah seperti siput yang penuh dengan kegigihan

Macam siput. Itulah zumal selalu dengar... Selamat berhujung minggu :)

paridah delete icon 11:17 PG

selamat berhujung minggu...siput mmg lembab namun ada upayanya..

cantiknyer siput ni...gambar yg menarik..

Ummi Kami delete icon 3:19 PTG

Kalau bersilih awan membiru,
Menyapa bayangan persada bumi;
Kalau beroleh kawan yang baru,
Dilupa jangan kepada Ummi....

Asap berpuput titian terbelah,
Sedia terbelah selayang perahu;
Lembab siput kejadian Allah,
Rahsia Allah siapa yang tahu.

Salam kembali.....semoa sihat walafiat dan ceria selalu... :)

Cantik siput siput tu,

Zawiah delete icon 8:27 PTG

selamat berhujung minggu ... suka dgn siput atas katak ...binatang pun tahu berkawan .

Khir Khalid delete icon 8:36 PTG

Siput makhluk yg sabar... bila line lembab mcm siput, manusia yg resah.. siput ok je hehee.. salam ceria hujung minggu BM.. :)

Pha Is delete icon 9:08 PTG

siput pun cantik..

Assalammualaikum..BM,

selamat berhujung minggu.. siput kat sini pun cantik2,,

mselim3

Sungguh memukau kualiti gambar yang dipamerkan di blog BM. Kadang-kadang tu cemburu juga saya, BM mempunyai koleksi yang sangat cantik.

Fiza Rahman delete icon 12:11 PTG

Cantiknya siput. colorful ☺

Siput pun comel..

yana yani delete icon 10:38 PG

cantiknya gambar-gambar ni
mana BM dapat ye, ambil sendiri ke?
buat saya geram dengan gambar-gambar ni

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap