Bagaimana siang dan malam boleh terjadi? Mungkin anda semua juga amat arif tentangnya. Matahari menyinari bumi yang bulat, bahagian yang disinari menjadi siang manakala bahagian yang terlindung menjadi malam. 

Bumi pula berputar diatas paksinya menjadikan siang dan malam silih berganti. Semuanya mengikut peraturan yang telah ditetapkan. Hanya satu kuasa yang mampu melakukan itu semua. Itulah tanda kekuasaan dan kebesaran Allah SWT. Tiada yang dapat mengubahnya kecuali Dia. 

Setiap kedudukan mentari memberi suasana yang berbeza kepada alam. Ianya memberikan keindahan yang sungguh menakjubkan. Itulah menariknya kesan dari kedudukan mentari dan cahayanya. Lihatlah keindahan di kala mentari...

Keindahan Di Kala Mentari Terbit
Keindahan di kala mentari terbit di ufuk timur...

Keindahan Di Kala Mentari Tegak
Keindahan di kala mentari tegak di atas kepala... 

Keindahan Di Kala Mentari Terbenam

Keindahan Di Kala Tiada Mentari
 Keindahan di kala malam tiba...

Kejadian siang dan malam silih berganti menjadikan suasana alam berbeza-beza setiap masa. Nikmati dan hayati keindahan suasana alam yang berbeza dikala siang dan malam silih berganti... Relaks sambil berdoa dan berzikir mengagumi kebesaran Ilahi. 

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap