BinMuhammad Banner


Assalamualaikum....Keindahan dan kedamaian alam, memberi ketenangan hati dan minda... Relaks Minda anda seketika dengan melihat keindahan suasana alam di kali (sungai) yang tenang bak ungkapan yang selalu kita dengar...'Tenang...Setenang Air di Kali'

Setenang air di kali begitulah juga ketenangan dan kedamaian hati dan minda anda tatkala melihat keindahan suasana alam di sungai yang tenang...

ketenangan minda
Air kali yang tenang umpama cermin buat pepohon yang merimbun di tebingmu. Ianya memberi keindahan bagaikan berada di dua alam. Nyata atau fantasi...

ketenangan mindaketenangan minda
Ketenangan air kali yang menenangkan pandangan dengan keindahan warna-warni alam di tebing mu.

ketenangan minda
 Suasana yang tenang dan aman jauh dari kesibukan menenangkan hati...setenang air di kali

ketenangan mindaketenangan minda
 Sungai yang bersih dan indah mengalir tenang tanpa sebarang gangguan dan pencemaran...begitulah juga hati yang tenang melihat keindahan alam ciptaan Ilahi ini. Tanpa ada rasa keraguan akan kekuasaan dan kebesaranmu Ilahi.

ketenangan mindaketenangan minda
 Pepohon bagaikan pagar semulajadi memagari di sepanjang tebing sungai...

ketenangan minda 
ketenangan mindaketenangan minda
Pepohon subur menghijau di sepanjang tebing sungai memberikan suasana yang sejuk, nyaman dan menyegarkan.

ketenangan minda 
ketenangan minda
Syukur kita dengan keindahan suasana alam di sungai yang tenang yang memberi ketenangan hati dan minda...anugerah Maha Pencipta yang perlu kita pelihara.

ketenangan minda
Keindahan alam yang mengingatkan kita kepada kebesaran Ilahi. Ucapkanlah...
Tasbih..."Subhanallah"
Tahmid..."Alhamdulillah"
Tahlil..."Laa ilaha ilallah"
Takbir..."AllahuAkbar"
Tanda ingatan dan kesyukuran kita kepadaNya, memberikan keindahan alam yang menenangkan hati...setenang air di kali...

ketenangan minda
Sungai yang tenang, jangan di sangka tiada buaya...ungkapan yang cukup menarik. Ya..rupa luaran yang tenang tidak menggambarkan gelora di dalam hati...Tetapi hati yang tenang akan terpancar jelas di luaran...bak setenang air di kali.

ketenangan minda
ketenangan minda

Semoga keindahan alam di sungai yang tenang memberikan anda ketenangan hati dan minda. Tenang...setenang air di kali..

Admin...

25 comments - "Hati Tenang...Setenang Air di Kali..."

Asmar Arafad delete icon 14 Mac 2013 11:37 PG

memang tenang, saya suka keindahan ciptaan Allah ini, dan sya amat suka tinggal di tempat bersuasana dan berumah kampung..

KY delete icon 16 Mac 2013 11:21 PG

betul tu, hati akan benar2 menjadi tenang bila dapat melihat keindahan menghijau ciptaan Tuhan, apa lagi di saat terbitnya mentari

Liza delete icon 16 Mac 2013 1:44 PTG

Ya, tenang ja tengok gambar2 tu.... Suka suasana kampung, ada sungai dan hutan...

Aku Penghibur delete icon 16 Mac 2013 4:34 PTG

subhanaALLAH cantik ..lukisan yer ?

Nick Nashram delete icon 17 Mac 2013 12:58 PTG

skng ni susah nak cari sungai yg x tercemar.
sume dah penuh dengan mcm2 smpah.

Mar Haini Abdul Rahim delete icon 17 Mac 2013 5:24 PTG

Subhanallah memang cantik2.. suke singgah sini, pastu amik gmbr wt desktop wallpaper ngeh3 :D

Shaiful Zaidi delete icon 17 Mac 2013 8:51 PTG

.Subhanallah...memang menenangkan.tq.

Sayidah Nafisah Ruslan delete icon 18 Mac 2013 10:39 PTG

cantiknya pemandangan macam ni :)

Bin Muhammad delete icon 19 Mac 2013 12:23 PG

Pastinya semua orang inginkan ketenangan... Namun di zaman yg semakin maju dan moden ini hanya lokasi2 tertentu shj kita dpt menikmatinya.
TQ Asmar

Bin Muhammad delete icon 19 Mac 2013 12:28 PG

Tiada yang seindah ciptaan Ilahi...hanya melihat dan mangagumi kebesarannya, hati terasa tenang dan beroleh ganjaran. Allah Maha Pemurah...

Bin Muhammad delete icon 19 Mac 2013 12:29 PG

Saya pun sukakannya... Pastinya suasana kampung menggamit kenangan terindah...

Bin Muhammad delete icon 19 Mac 2013 12:31 PG

Ianya adalah ciptaan Ilahi...
Segalanya hak Allah untuk kita nikmati...Subhanallah.
TQ Acik

Bin Muhammad delete icon 19 Mac 2013 12:33 PG

Betul tu.. Walaupun masih ada tapi jumlahnya semakin berkurangan. Semoga tidak terhapus, kesian generasi akan dtg...hanya foto utk tatapan.

Bin Muhammad delete icon 19 Mac 2013 12:39 PG

Silakan Mar...Amik jer, semuanya hak Allah, utk kita nikmati :)

Bin Muhammad delete icon 19 Mac 2013 12:40 PG

Terima kasih Shaiful,
Semoga ketenangan menjadi milik anda..

Bin Muhammad delete icon 19 Mac 2013 12:41 PG

Kecantikan alam utk kita nikmati. Kurniaan Ilahi buat kita.
Terima kasih Sayidah, teruskan bersama Relaks Minda

Mieza Jhaa K delete icon 19 Mac 2013 7:07 PG

Baru balik dr kampung...setiap kali balik, awal2 pg sy keluar rumah melihat pemandangan yg persis dlm gmbar di atas.. sungguh nyaman udaranya..segar..

Bin Muhammad delete icon 19 Mac 2013 8:26 PG

Bestnya...tampung sendiri tetap yang terbaik!
Sesekali upload le gambar kampung, ingin juga menikmatinya bersama.

Kesuma Angsana delete icon 19 Mac 2013 9:11 PG

terima kasih berkongsi, sgt2 menenangkan jiwa & minda lah

Bin Muhammad delete icon 19 Mac 2013 9:47 PG

Terima kasih Ka,
Sekadar tatapan buat ketenangan minda...Alhamdulillah jika ianya sampai..

izan mama mia delete icon 19 Mac 2013 10:49 PG

kalau ddk d kg,..real punya view..lg tenang kan..

Bin Muhammad delete icon 19 Mac 2013 11:02 PG

Tentulah...kampung sendiri pastinya tiada tandingan!
Thanks Izan, kunjungan anda amat bermakna

Cinta Misteri delete icon 19 Mac 2013 11:39 PTG

sungguh tenang dan mendamaikan....
suka kwsn pergunungan dgn air tenang berwarna hijau kebiruan tersusun pine keungguan....ehhh...mcm ada dlm pic kamu laaa....

mlm ni nk bermimpi berenang disitu...

Bin Muhammad delete icon 20 Mac 2013 12:38 PG

Selamat bermimpi...semoga keindahan alam memberikan ketenangan dan kesegaran untuk anda mengharungi detik2 seterusnya...
TQ krn bersama Relaks Minda :)

blackspace delete icon 4 Mei 2015 2:39 PG

Di mana boleh saya jumpa sungai yang tak cemar? Tq

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap
Template By. Catatan Info - Edited By BM