Nikmati Pesona Alam - Keindahan untuk Ketenangan: Assalamua'laikum.... Hujung minggu tiba lagi....Pastinya waktu yang di nantikan untuk keluar dari kepompong kerja harian anda.  Anda berada di tempat yang paling sesuai untuk anda menikmati ketenangan di hujung minggu. Tiada tempat lain selain Blog Relaks Minda untuk anda nikmati rehat seketika di alam siber ini...

Nikmati keindahan alam semulajadi yang pastinya mendamaikan, menenangkan dan mempersonakan pandangan. Hayati satu persatu keindahan alam ciptaan Ilahi ini... Kesempurnaan ciptaan yang tiada bandingan...

keindahan alam 
keindahan alam
Keindahan alam yang pelbagai rupa dan warna sungguh mengagumkan. Memukau pandangan...terpaku dengan ciptaan Ilahi.

keindahan alam 
keindahan alam 
syukur
Jangan sekali kita tidak bersyukur di atas nikmat kecil yang kita nikmati seperti pandangan mata yang dapat menikmati keindahan ciptaan Ilahi. Bersyukurlah....di kala senang, semoga Allah melindungi kita pabila ujian besar menimpa.  

keindahan alam 
keindahan alam 
keindahan alam 
keindahan alam 
kalimah agung
Pencipta seluruh alam dan makhluk yang hidup di dalamnya...Allah SWT. Sambil menikmati dan mengagumi keindahan alam ciptaan Ilahi...lafazkanlah kalimah suci tanda syukur dan mengagungkan kekuasaanNya.

keindahan alamkeindahan alam 
keindahan alam
Warna-warni alam sungguh menawan dan mengasyikkan.

keindahan alam 
keindahan alam 
keindahan alam
Dari bermulanya terbit mentari, alam disinari cahaya...hingga ianya tenggelam di ufuk barat menukarkan suasana alam menjadi malam. 

Indah dan sempurnanya putaran alam yang tidak jemu-jemu mengikut jadual yang telah di tetapkan....Tidak tercepat mahupun terlewat walaupun sesaat

keindahan alam 
keindahan alam 
mendengar nasihat
Jangan buta hati...Jika hati buta, pandangan anda juga buta. 

Sungguh indah alam ciptaan ilahi. Hanya dengan memandangnya dapat menenangkan dan mententeramkan hati, jiwa dan minda. Nikmat percuma yang tidak ternilai harganya. 

Semoga anda mendapat sedikit ketenangan di samping mengagumi akan kekuasaan Maha Pencipta. Berehat dan bertenang walau seketika penting untuk kesegaran dan ketenangan hati dan minda dan nikmatinya di Relaks Minda.

Admin...

19 comments - "Nikmati Pesona Alam - Keindahan untuk Ketenangan "

Alhamdulillah..semuga sentiasa bersyukur..

my notes delete icon 12:44 PTG

assalamualaikum ... subhanallah ... cantik sungguh ...

damainya mata memandang...tenang rasa di hati...

MaMa Rey delete icon 9:19 PTG

cantik sungguh..teringin nak tinggal kwsn indah mcm tu..

Bin Muhammad delete icon 10:13 PTG

Bersyukur kita atas nikmat yg di beri.

Bin Muhammad delete icon 10:15 PTG

Waa'laikumsalam,
ciptaan Ilahi sungguh sempurna kecantikannya

Bin Muhammad delete icon 10:20 PTG

Betul tu Mama, kalaulah dapat berada nyata di tempat tersebut, alangkah indahnya.

damai yan hilang ...kat bandar nie tak dapat rasa suasana nie ..

Keindahan untuk ketenangan, Nikmatnya ciptaan Allah SWT
Thx Ummiariassa.

UmmiKami delete icon 8:29 PG

Salam bertumpang lalu, semoga sihat-sihat selalu :D

Petiklah petik berangan dan kuini,
Merekah bidara di tepi peti;
Cantik-cantiklah pemandangan di sini,
Alangkah gembira kalau menjadi realiti.

ANIM delete icon 11:19 PG

betul bin..biar mata buta, jangan buta hati...
indahnya pemandangan ini..macam lukisan

Bin Muhammad delete icon 12:33 PTG

Bandar bukan tempat mencari kedamaian... Luangkanlah masa di hujung minggu utk menikmati kedamaian dan ketenangan bersama kehijauan dan keindahan alam semulajadi...
OK...Acik, jom ke Taman Negara!

Bin Muhammad delete icon 12:35 PTG

Jika hati buta, mata buta... Tidak dapat menikmati keindahan ciptaan Ilahi, alangkah ruginya.
TQ Anim.

Hanif Idrus delete icon 12:52 PTG

Indahnya

Waa'laikumsalam...silalah lalu,
Alhamdulillah...sihat selalu :)

Jangan dipetik angan berahi
Punya bukti bukan fantasi,
Pemandangan cantik ciptaan Ilahi,
Ianya realiti bukan ilusi.

Lalai mengira padi dipeti,
Perigi sakti mananti jauhari,
Andai gembira menjadi realiti,
Pergi bercuti nikmati sendiri... Apa lagi! Jom Cuti2 Malaysia!


Thx HI...krn relaks minda seketika di sini

Mmg tenang dtg sini...dpt tgk pemandangan yg cukul indah....subhanallah..

Alhamdulillah...itulah matlamat saya.
TQ Mieza

Tanpa Nama delete icon 5:57 PTG

kalau dapat tinggal kat tempat macam ni rasa macam nak nangis je sebab dapat menikmati keindahan alam semula jadi ciptaan Allah

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap