Warna-warna Kehijauan Yang Istimewa: Assalamualaikum, hujung minggu ni sedikit sibuk...banyak pula halnya. Tak sempat nak menerbitkan entri yang menarik buat anda semua. Trafik masih baik walaupun hanya entri republish yang di terbitkan. Ramai pengunjung silence reader yang datang dari enjin carian terutama dari google...Terima kasih.

Dalam kesibukan kita perlu juga mencuri masa untuk berehat dan bertenang walaupun seketika. Ketenangan penting untuk merehatkan jiwa dan minda untuk kembali cergas semula...umpama badan yang letih yang memerlukan rehat atau perut yang lapar memerlukan makanan.

Untuk ketenangan Minda... Nikmati keindahan yang berwarna hijau. Warna hijau mempunyai keistimewaan kerana hanya dengan melihat kehijauan kita akan terasa tenang... “Penduduk Syurga itu ( bersenang-lenang) di dalamnya dengan) berbaring di atas (bantal-bantal) dan cadar-cadar yang HIJAU warnanya serta permaidani-permaidani yang sangat indah.” Ar-Rahman: Ayat 76. 

Jamulah mata anda dengan warna-warna kehijauan, rehat buat seketika untuk ketenangan minda...

Ku Lihat Hijau

relaks minda

hijau itu istimewa

hijau itu istimewa

hijau itu istimewa

hijau itu istimewa

hijau itu istimewa

hijau itu istimewa

hijau itu istimewa

hijau itu istimewa

hijau itu istimewa

Untuk ketenangan hati dan jiwa... Tiada cara lain selain dari keredhaan, kesyukuran dan keikhlasan. Hanya dengan mengingati Allah dan berserah kepadaNya akan memberi kita ketenangan yang hakiki. 

Berzikirlah... Beriman dan Beramal... Andai anda beroleh ketenangan rohani, akan terpancar cahaya pada zahirnya. 

mutiara kata

hijau itu istimewa

Terima kasih kerana bersama Relaks Minda...kehadiran anda membawa kecerian dan memberi kedamaian buat saya. Semoga anda juga beroleh kebahagiaan dan ketenangan....

Admin...

36 comments - "Warna-warna Kehijauan Yang Istimewa"

MargeGoh delete icon 11:24 PG

ohhhh cantiknya, sungguh menenangkan. Paling suka tengok caterpillar atas batu tu, macam sedang nak tangkap lady bird.
Have a good week BM.

PS: Tengok ni, teringin nak buat bunga rose hijau pula ;p

Wauu i love GREEN.. bunga ros pun hijau jgk..hehe

Bin Muhammad delete icon 12:03 PTG

Thanks MG, semoga minggu ini segalanya lancar dan untuk anda juga :D

Bin Muhammad delete icon 12:04 PTG

Everybody loves green... Hijau itu menenangkan...

Aku Penghibur delete icon 12:22 PTG

i love green so much .. green = ketenangan

Betul tu Acik, Semoga acik tenang dalam perjalanan kepuncak kejayaan.

Cikgu Ma delete icon 1:20 PTG

tenangnya warna hijau..tp ulat hijau tu x leh tengok..geli ^_^

hainom OKje delete icon 1:34 PTG

OKje memang minat warna hijau ni....hijau lumut...suka sangat tapi yang peliknya ada ke bunga ROS HIJAU hehe....

waktu dulu-dulu saya suka warna biru,setiap tahun baju raya warna biru...tapi lama-lama jemu kini tukar warna hijau...rupanya memang cantik juga hijau...sedap mata memandang juga...sihat mata...

Ada yg suka, ada yg tidak dan ada pula yg geli...hehe
Tg Cikgu Ma

Bungq ros warna hijau secara semulajadi memang xde tapi ianya boleh di buat. Tekniknya dlm entri sblm ini...http://relakssminda.blogspot.com/2013/03/kreativiti-menukar-warna-kelopak-bunga.html

Hijau, warna yg lembut utk kesihatan mata dan merawat minda.

pha is delete icon 3:57 PTG

hijau yg mendamaikan...

p/s: kulihat hijau.. hahaha

Wan paling suker kaler ijau... :)

Butul tu... Kulihat hijau...
Thx pha is :D

Warna hijau, Pastinya juga kesukaan ramai orang...

knah suka hijau..cerah mata =)

hijau itu juga warna syuga..

ANIM delete icon 8:42 PTG

Green memberi ketenangan..tapi tak sanggup pula nak berkereta hijau...heee

Memang warna hijau baik untuk mata...
TQ Kak Nah

Betul tu...Warna syurga dan antara warna kesukaan nabi.

Menarik juga kereta hijau...hijau pucuk pisang! Pasti terbeliak mata memandangnya...hehe

hubby akak suka warna hijau..katanya lebih tenang dan damai...akak suka tgk kaler hijau bila magrain menyerang hihih

Walaupun Hijau bukan warna pilihan, tapi tak dinafikan warna hijau sememangnya memberikan ketenangan yang dicari semja orang..especially kalau tengok the last three pictures..

Bin Muhammad delete icon 10:44 PTG

Hijau itu warna syurga...kerana itu ianya mampu menyegarkan dan menenangkan minda.

Bin Muhammad delete icon 10:46 PTG

Warna hijau memerlukan kemahiran utk digabungkan dgn warna lain...Jika tidak ianya akan menyakitkan mata. Gabungan warna hijau dan alam adalah contoh terbaik.

Lama tak singgah, mencari ketengangan di sini.... :-)

Ummi Kami delete icon 10:47 PG

Tinggi markisa bersulam mengkudu,
Tumbuh delima di celah dahan;
Di pagi Selasa salam merindu,
Sungguh lama tertahan-tahan.

Menari samba berkain tenun,
Tenunan lama pesona bauan;
Kemari hamba teringin berpantun,
Pantunan bertema warna kehijauan

Lumpuh kerbau terkena karan,
Terpinga kerbau tidak berdaya;
Sungguh hijau warna kegemaran,
Bunga yang hijau bagaimana ya.=D

Bin Muhammad delete icon 12:45 PTG

Sesekali Ummi datang,
Pasti membuat hati riang...

Tumbuh delima dicelah perdu,
Di selak renda mata bertemu,
Sungguh lama menahan rindu,
Di Relaks Minda kita ketemu.

Pulang menari berkain tenun,
Permaisuri bajau aku dendangkan,
Datang kemari ingin berpantun,
Permaidani hijau aku bentangkan.

Tepinga kalau peluh secawan,
Ketawa kuat suami melarang,
Bunga hijau sungguh menawan
Istimewa buat ummi seorang....hehe Terima kasih Ummmi...

Kehijauan muka macam shrek,
Sila datang lagi..jangan serik!

Selamat kembali PD, kehadiran tuan sentiasa dinanti =)

yes3, suka3 this is my color hehehe

Sudah semestinya entri ini dibuat istimewa untuk KA....

MaMa Rey delete icon 8:19 PTG

hijau memang menenagkan minda..
damai bila tengok warna2 hijau..

Betul tu Mama, Terima kasih krn sudi mencari ketenangan di sini.

S.K.A delete icon 4:50 PG

salam..ku lihat hijau he3..tenang dengan warna hijau ni..slah 1 warna kesukaan rasulullah :) sebaik-baik warna ciptaan ALLAH

Betul tu...antara warna yg disebut di dalam syurga.
Selain tenang ianya juga simbol keamanan...peace!

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap