Salam.... Entri santai hari ini, sekadar menghiburkan hati...
Relaks Minda anda... :D

Didalam sebuah hutan tinggalnya pelbagai jenis binatang. Mereka hidup aman dan damai. Saling bantu-membantu dan bekerjasama. Apabila hidup dalam satu masyarakat, pasti mereka saling mengambil berat antara satu sama lain. Bila ada sesuatu yang pelik dan menggemparkan, pasti akan menjadi bahan cerita yang hangat. Tidak kurang juga menjadi gossip...

Begitulah kehidupan ini...tidak lepas dari mata-mata yang memandang. Ada yang suka, ada yang sebaliknya. Kisah bermula dari pertemuan si Murai dan si Tupai... 

Pabila Tupai & Murai Bergossip!

Murai : "Ada cerita panas hari ini...kau tak tahu ke?"
Tupai : "Cerita apa tu...aku tak tau pun. Cer cite...cer cite..."
Murai : "Aku tak nak cite...kau bacalah sendiri kat suratkhabar."

Pabila Tupai & Murai Bergossip!

Tupai : "Wah! betul-betul panas cerita ni! 
Ini kena cite satu kampung nih!"

Pabila Tupai & Murai Bergossip!

Tupai : "Wahai kawan-kawan semua! Ini ada satu cerita panas! 
Marilah sini semua!"

Pabila Tupai & Murai Bergossip!Pabila Tupai & Murai Bergossip!Pabila Tupai & Murai Bergossip!

Kawan2 tupai : "Eh...aku dengar sesuatu! Macam best jer...
Cerita apa yang panas tu! Jom kita tengok!"

Pabila Tupai & Murai Bergossip!Pabila Tupai & Murai Bergossip!Pabila Tupai & Murai Bergossip!

Pabila Tupai & Murai Bergossip!

" Jom! Jom kita tengok!"

Pabila Tupai & Murai Bergossip!

"Kawan2 semua nak tau! Cerita hangat masa kini!
Zirafah dah berwarna-warni!.. tak percaya! Tengok ni!"

Pabila Tupai & Murai Bergossip!

"Macam cantik jer... Macam comel jer..."

Pabila Tupai & Murai Bergossip!

Hohoho! ...peeewiiitttt! 

Pabila Tupai & Murai Bergossip!

Ceh!...buang masa aku jer... Kenapa mesti zirafah?!!



p/s: Jangan marah cik zirafah yeee.... :)
Author by Bin Muhammad

36 comments - "Pabila Tupai & Murai Bergossip!"

Assalammualikum..BM,

takpernah tgk pulak zirafah kaler warna warni..hehehe kreatif tu..

mselim3

yana yani delete icon 12:36 PG

hehe...kelakarlah entry ni
aura ceria sebelum tidur, insya allah bangun
esok pun dalam keadaan ceria

time to sleep! =)

hahahahahah comel nya tupai nie

baby comel delete icon 4:38 PG

hehehe, yelah.. kenapa mesti zirafahhhh =) kesian dia. tapi comel sebab kalerfulll

begitu teliti tukang edit gambar zirafah tu...

paridah delete icon 7:58 PG

hebat entry ni...relek tengok pic2 yg awsem...

Waalaikumsalam mselim3,
Sekadar hiburan...relaks minda seketika :)

Semoga hari yg ceria buat anda... :)

Thanks Acik...have a nice day :)

Hehe...kenapa zirafah... Saya pun tiada jawapannya...

Terima kasih akak...
Senyum :)

Hiburan santai dan ringan untuk ketenangan minda buat seketika...
Terima kasih jika sukakannya :)

Ummi Kami delete icon 9:15 PG

Assalam BM.... ^^

Jerami berasap tupai berani,
Kelapa dibakar di tempat huma;
Ummi mengharap sampai ke sini,
Apa khabar sahabat lama.... ^^

ZazaMyMoon delete icon 9:31 PG

hehehe relaks minda saya sekejap.. dah lah pagi lagi tadi org dah bikin panas dengan aku.. thx BM

btw suka dgn Giraffe yang kalerful tu... :)

Kak Tie delete icon 9:54 PG

wah..mesti best bila mereka bergossp kan

Kakzakie delete icon 9:56 PG

Hihi.... kakak ingat ada kisah dan teladan rupanya ada zirafah warna-warni. Ini BM yg mereka-cipta cerita bukan tupai yg bergossip:)

Mama Zir dah tau apasal hang letak ZIRAFAH yang kalerful BM....... bukan tenuk atau badak air yang dikalerfulkan hehe......Hanya zirafah dan badak air je yang tau hoho....

tetibe terasa nak bela zirafah plak...hahahaa..

hehe.. memang kreatif la BM.. :D

acik idah delete icon 12:09 PTG

Binatang pun pandai gossip ye BM.. :D

Cantik2 gambar dalam n3 nie... suka sangat.. :)

gambarnya lawa-lawa tu.. :) ada sesuatu di sebalik kisah itu.. hihi.. kita faham.......... best!

Pha Is delete icon 3:11 PTG

pergh.. boleh jadi cerita..

Vee delete icon 4:53 PTG

hahahaaaa ... mana la dia cilok zirafah color nih .

Liza Yati delete icon 8:11 PTG

Assalamualaikum BM. Lama tak jenguk di sini. Kekangan masa. Cantiknya Zirafah warna warni. .....

Pha Is delete icon 1:01 PG

sekarang ni binatang pun dah pandai ikut tabiat manusia. heheh

Ehh...dia boleh boleh buat drama pulak..Hahah. Tapi punyai maksud yang tersurat dan tersirat nih..

Sarah Talib delete icon 1:20 PTG

Assalamualaikum...salam perkenalan...pertama kali bw kat sini.. blog yg cantik dan cerita yang menarik....

wah..memang panas cerita kalau zirafah dah tukar warna warni..hehehehe..ada makna sebalik entri ni..

kakiblog delete icon 10:35 PTG

sekali sekala membaca perkara seperti ini memang menhiburkan!

Satu entri yang baik. Moga diteruskan lagi nanti, segmen begini.

Hiburan awal pagi yg cukup menyenangkan buat saya.. t kasih diatas perkongsian yg merelakskan minda.. :D

ceria sungguh melihat mereka...

Menarik sungguh cerita bergambar ni. Tersenyum sendiri pun ada juga.

KREATIF.. murai.com.my VS tupai.com.my...

Senang-senang jalan je kat shelovevitamin.com :)

Pha Is delete icon 5:51 PTG

adakah ini petanda kiamat bagi haiwan.. (tetiba).. hehehe

Mieza Jhaa K delete icon 12:15 PTG

Hahahahaha...tergelak geli hati..pandai BM ni reka citer..

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap