Wordless Wednesday #47 


Pen merah pen biru,
Jangan marah...I love U
Dah salah lagi menipu.

pen merah pen biru
Mulut tidak mampu membohongi perbuatan...



Peribahasa Melayu : Jauh boleh ditunjukkan, dekat boleh dikakukkan.
Maksudnya : Kebenaran sesuatu perkataan yang diucapkan boleh diuji, kerana ada tanda dan buktinya.

Author by Bin Muhammad

43 comments - "Pen Merah Pen Biru..."

Masih lagi nak tegak kan benang yg basah tu...tak nak ngaku salah..hehe...

malunya bila pembohongan terbongkar..:)

Amaboi, garangnya cikgu pen hijau tu.

Assalamualaikum BM.. Good morning... hehe..kadang2 penipuan tu terserlah diraut wajahnya.. serta bahasa tubuh

Dah terang lagi bersuluh... Aduhai.... :D

Ya! peribahasa yang tepat :)

Orang yg berbohong memang tak tahu malu... Itulah antara sikap manusia.

Adakah cikgu juga garang? :D

Waalaikumsalam Mieza,
kehadiranmu kian suram...namun pabila sesekali datang, mengundang ceria :)

Peribahasa yang tepat juga!

lizz delete icon 9:48 PG

haha klako jugek ni... dah terang nampak sapa yang buat ader hati lagi nak tuduh orang yek,,,

mama_ka0ri delete icon 10:22 PG

hihih...comei jer kartun tu..tapi penuh makna kan..

ANIM delete icon 10:25 PG

pen biru tu bakal lawyerlah BM, hee

p/s teringat pantun kami dulu2.."pen mera, pen biru, u marah, I love u"..haha

macam tu la masa sek rendah dulu.
wat salah x nak mengaku.
kalo mengaku nanti kena rotan..haha

Kakzakie delete icon 10:50 PG

BM you change the second sentence should be " you marah , I love you" hahaha....
Depan Allah kelak semua anggota akan jadi saksi tak ada yg boleh berdolak-dalik.

Bunda delete icon 11:24 PG

pen merah ...pen biru... sayang abah...sayang ibu...

Fizi Zaidi delete icon 11:28 PG

dulu selalu guna ayat sebegini..sekarang bh jarang dh...dengar dari mulut kawan2 pun dh jarang..huhu

yana yani delete icon 11:32 PG

hehe...betul2!
tak ada salahnya kalau mengaku salah
tu yang saya ajar anak-anak =)

Kak Tie delete icon 1:54 PTG

yang jadi mangsa pen la..haha

dah ada bukti pun masih lagi nak menafikan..

acik idah delete icon 2:29 PTG

:D comey sangat katun tu... walau simple tapi memberi seribu satu pengajaran buat kita... :)

Thanks BM.. :D

kesimpulannya jangan menipu, baik mengaku ...hehe

Nao Mei delete icon 3:29 PTG

pen merah pen biru.....
hari-hari cik akak merapu....
hahaha....salam uncle...

akhirat ada....

Umie Jazz delete icon 3:53 PTG

dah terang lagi bersuluh...

takpe, Allah nampak...

confirm dah tau siapa salah...

Yumida Huda delete icon 5:46 PTG

dah kaler sama, pastu tuduh kaler lain buat..hadoi..cari nahas betul

hahahha dah tahu siapa buat.. tapi biaselah siapa nak mengaku kesalahan sendiri

ya.. mulut x mampu menutup kesilapan..pasti satu hari akan kantoi :)

Raudzah Z delete icon 9:44 PTG

senyummmmm!!!!

nyanyisunyi delete icon 10:06 PTG

kalau org dah biasa menipu susah nak cakap benar...

Kathy R'bain delete icon 11:36 PTG

amboi..tak ngaku lak dia yer?hehehe..

Zawiah delete icon 12:21 PG

dah terang lagi bersuluh !

baby comel delete icon 4:56 PG

dah sah2 dia yg buat lagi mau tuding kat org eh. piat tgn tu baru tau... kekkeeke

hainom OKje delete icon 10:04 PG

Nak nipu tak pandai.. budak budakkkk.....

Pha Is delete icon 5:35 PTG

haha.. kantoi disitu..

Assalammualaikum..BM,

hehehe... katun yg ada ber'makna'... kena fahami nie...

mselim3

Itulah dunia ye....macam-macam perangai..Tapi kalau Tuhan nak tunjuk jugak..tak kemana

Satu penipuan & penganiayaan tu.. :D :D

Haha, nampaknya wujud satu pen baharu. Pen hijau. :)

Pha Is delete icon 5:55 PTG

pantun budak2..

pen merah pen hitam
u marah kena hentam..

Mieza Jhaa K delete icon 12:17 PTG

Hehe..terima kasih BM.. ♡♡

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap