Assalamualaikum dan salam sejahtera
Hari ini satu sajian entri yang sangat santai untuk anda. Tidak perlu berfikir. Anda hanya perlu kosongkan fikiran buat seketika dan tenang. Biarkan hanya mata anda memandang dan menikmati keindahan, kesegaran dan kedamaian alam yang indah dan nyaman ini...

http://relakssminda.blogspot.com/2014/01/santai-tenang-nyaman-syukur.html

http://relakssminda.blogspot.com/2014/01/santai-tenang-nyaman-syukur.html

http://relakssminda.blogspot.com/2014/01/santai-tenang-nyaman-syukur.html

http://relakssminda.blogspot.com/2014/01/santai-tenang-nyaman-syukur.html

http://relakssminda.blogspot.com/2014/01/santai-tenang-nyaman-syukur.html

Subhanallah...Indahnya alam ciptaan Mu.
Bersyukur kerana masih mampu melihat. 
Syukur...Alhamdulillah


Bersyukurlah dengan hati :
"Sentiasa ingat kepada Allah diatas segala kurnian nikmat dariNya"

Bersyukurlah dengan lidah :
"Selalulah berzikir memuji Ilahi"

Bersyukurlah dengan perbuatan :
"Melakukan amal soleh dan sedekah jariah"

Syukur Alhamdulillah kerana anda masih sudi berkunjung kesini.
Terima kasih bersama Relaks Minda...

Author by Bin Muhammad

40 comments - "Santai, Tenang, Nyaman & Syukur"

seronoknya tengok kehijaun macam nie..tenang rasanya...salam pagi BM

hijau.....tenang

Assalamualaikum.. subhanallah. cantiknya. sheila suka tengok keindahan alam semulajadi ni :)

Unknown delete icon 10:54 PG

sentiasa bersyukur lah, baru jiwa kita rasa tenang,.. :) nikmat semuaNya dari Allah..

alam semulajadi jugak yg cari utk melapangkan fikiran...

Sungguh menikmati keindahan ciptaan Allah juga adalah nikmat yg tidak boleh disangkal. Siberi perasaan utk tahu erti nikmat lagilah satu kesyukuran yg perlu dibajai kerana akal yg waras saja tahu erti nikmat tersebut.

Oleh itu selalulah sujud syukur " Allhumma laka sajaddtu walaka aslamtu... baca hingga akhirnya fatabarokallahu ahsanul kholiqin"...

ZaridaIshak delete icon 1:08 PTG

terpesona dengan keindahan alam ciptaan Ilahi. Semoga berkekalan hendaknya.

Vee delete icon 1:31 PTG

melihat air yg mengalir itu sudah boleh mendamaikan jiwa .

BinMuhammad delete icon 2:45 PTG

Salam kembali...terima kasih bersama RM

BinMuhammad delete icon 2:46 PTG

Terima kasih MKL krn sudi bersama RM

BinMuhammad delete icon 2:47 PTG

Waalaikumsalam...
Terima kasih berkunjung ke RM

BinMuhammad delete icon 2:47 PTG

Terima kasih Mama...semoga tenang selalu

BinMuhammad delete icon 2:48 PTG

Hanya alam semulajadi mampu melapangkan fikiran.
Terima kasih akak krn sentiasa bersama RM

BinMuhammad delete icon 2:50 PTG

Syukur kerana akak sudi memanjangkan kupasan nikmat ini...Semoga bersama kita bersyukur...Alhamdulillah...

BinMuhammad delete icon 2:50 PTG

Keindahan alam untuk dinikmati...
Terima kasih bersama RM

BinMuhammad delete icon 2:51 PTG

Semoga ketenangan hati dan kedamaian jiwa sentiasa bersamamu...
Terima kasih Vee

Unknown delete icon 3:42 PTG

rasa macam nak amik cuti.. pegi mandi air terjun

Akak suka sangat dengan alam semulajadi...

Unknown delete icon 4:14 PTG

subhanallah.. cantiknya alam ciptaan Allah.. apabila melihat kehijauan dan air mengalir terasa tenang jiwa ini.. :D

Hmm.. terima kasih, rasa tenang sikit, Alhamdullilah, Subhanaallah...ciptaan Allah memang hebat bagi yang berfikir...

Air yang mengalir tu nampak hidup.

Khir Khalid delete icon 9:03 PTG

Subhanallah.. tenang.. terbayang klu dpt bersandar baring2 di batu2 sambil air mengalir diseluruh tubuh.. sungguh nikmat..

singgah lagi...bagi sokongan kat anda.

ANIM delete icon 10:11 PTG

Kenapalah kawasan air terjun di malaysia tak sebersih ni?

Unknown delete icon 10:25 PTG

Love the greennnnnn...cantik & tenang!!!

ZaridaIshak delete icon 10:54 PTG

dah lama tak melihat keindahan dan kehijauan alam... mana nak jumpa ehhh

mahmud thalut delete icon 11:33 PTG

Assalam
Subhanallah..kehijauan yang memukau hingga mententeramkan jiwa.

Awanama delete icon 12:11 PG

indah tak terkata..sungguh mendamaikan..

Yana Yani delete icon 12:31 PG

SUBHANALLAH, maha suci ALLAH
cantinya alam ciptaan ALLAH
unik gambar yang no 3 tu, air dia bergerak

damai sungguh, boleh tidur lena lepas ni =)

Ririn delete icon 12:55 PG

bersyukur membuat kita jadi tenang ya mbak karena bisa mengingat Allah yang telah memberikan anugerah kepada kita semua :)
salam dari Indonesia :)

Hafizul delete icon 1:09 PG

Alhamdulillah..hijau itu mendamaikan..hehe

mrhanafi delete icon 3:05 PG

Alhamdulillah..amat mendamaikan.

Unknown delete icon 10:26 PG

tenangnya kalau dapat ke tempat seperti dalm gambar tuu...tentu sejukkkk je kan... tapi risau gak dok dlm hutan lama.lama..hahah

Awanama delete icon 11:17 PG

bertambah tenang tgk pic2 ni.. KA sgt rindu nak BW, apakan daya kudrat masih x daya sgt. buat2 sihat & kuat ajelah kan. TQ singgah blog KA yer!

Mohd Shubhi delete icon 12:16 PTG

Memang cukup mendamaikan melihat dan menikmati kesyahduan alam citaan Tuhan

BUNDA delete icon 12:53 PTG

Subhanallah...
Tenang mata tenang hati...

OKje delete icon 2:23 PTG

Memang cantik tak jemu mata memandang memandang ciptaannya...
Alhamdulilah....kerana awak jugak sudi baca blog Zirafah huhu

naomei delete icon 10:39 PTG

Hijau nya..hihi....
caintik dan memenangkan...inilah yang di katakan rezeki Allah.....
Allah memberikan kita sesuatu kecantikan permandangan...
Bukan hanya untuk memuji...tapi lebih untuk kita sentiasa beringat, menghargai dan bersyukur apa yang kita boleh lihat, rasai dan pegangi....

Unknown delete icon 6:55 PG

Rasa mcam pernah berada di sana.. bunyi cengkerik Yang kuat..dan desiran air..bunyi burung..

Syukur atas nikmatnya, alhamdulillah

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap