Wordless Wednesday #71

Berapa ramai adik-beradik kembar?

Kita selalu jumpa kembar dua, tiga atau empat, tetapi jika lebih dari itu ianya jarang-jarang berlaku. Tapi ianya tidak bagi haiwan. Kemungkinan kembar lebih dari tiga adalah besar buat haiwan-haiwan tertentu. Punya adik-beradik kembar sangat menyeronokkan terutama jika kembar seiras. Kebiasaannya mereka mempunyai rupa paras dan personaliti yang hampir serupa sehingga adakalanya sukar sekali dibezakan.
Kembar 5

Kembar merupakan kelahiran berganda apabila ibunya melahirkan dua anak daripada kandungan yang sama. Pasangan kembar boleh berjantina sama atau berlainan. Kelahiran berganda yang lebih dari dua disebut kembar tiga, kembar empat dan seterusnya.  Kembar manusia merupakan dua individu yang berkongsi uterus pada masa yang sama, dan selalunya lahir berturut-turut dalam jangka masa yang dekat.
Kembar 6

Adik Beradik Kembar
Kembar  11

Adik Beradik Kembar
Kembar 12

Adik Beradik Kembar
Kembar ___?


p/s: Salam ceria dihari rabu... Best kan kalau ada adik-beradik kembar.  :)
Author by Bin Muhammad

24 comments - "Ramainya Adik Beradik Kembar!"

kalaulah manusia kembar sebegini ramai,pengsan mak ayah nak beli pampers. setakat susu badan tak cukup,kena tambah susu formula lagi.hehehhe

Wafa Cw delete icon 10:11 PTG

Allahuakbar..kalau manusia, tak tahu lah... meroyan mak nya tu... hahahaha

Bin Muhammad delete icon 10:27 PTG

Hahahaha.... meroyan yg tak tahan tu!

RDZ Z delete icon 10:31 PTG

Aduh..ramainya adik beradik dia...nway so cute...

Assalammualaikum... BM,

comel2 anak kucing nie..kembang2 bulu2 kucing nie kan...

mselim3

alahai.. comelnya, geram rasa nak cium, tapi sayang mama takut kucing... :(

p/s: BM, mama ajak sertai "games' ini... mama tag http://www.mamaniza.com/2014/05/the-liebster-award-saling-kenal.html

Manusia paling banyak yang akak pernah dengar.. kembar 12... ada lagi ker lagi hebat?.. wallah hu alam... :D

bila tengok satu demi satu pic yg BM kongsi, dah agak bila scroll ke bawah mesti makin banyak pasangan kembar kucing tu...manalah BM dapat pic2 ni..rasa lucu pun ada, ini pun boleh jadi idea up entri ya..mmg kreatiflah BM! apapun inilah kebesaran Tuhan yang harus kita perhatikan..Subhanllah..:)

ZazaMyMoon delete icon 9:51 PG

hi BM nak jadi kembar saya tak?? hehehe

Kalau dapat anak kembar tiga, empat or lima ni, mau isteri pun terpaksa berhenti kerja. Nak hantar ke pengasuh memang kopak gaji nak membayar.

paridah delete icon 11:18 PG

KEMBAR SEIRAS YG SANGAT COMEL SUKAR DICARI PERBEZAANNYA..SUBHANALLAH.

Fiza Rahman delete icon 12:09 PTG

Comelnya kucing2 tu.

Teringin nak anak kembar sepasang...hehehe...

Hafizul delete icon 12:16 PTG

Ha ah..memang best kalau ada ramai adik beradik yang kembar..mak dan ayah pun makin bertambah peningnya..hehe

yana yani delete icon 1:51 PTG

comel, kalau manusia seramai ni
camne agaknya =)

hehehehehehe...memang meroyan habis..

Semuanya comel belaka.

Nurul delete icon 2:48 PTG

Comey sangat... bayangkan kalau dapat anak kembar seramai ni, maulah tiga empat tahun tak tido malam... hehe

BM saya nak sepasang..hehehe..

Khir Khalid delete icon 12:09 PG

Hihii... comelnya.. geram tengok.. :D

kembar yang comel sangat....

Zawiah delete icon 7:45 PTG

kembar tak seiras sbb lain - lain uri ... manusia baru 2 jer dah sesak ... nice .

Anak kucing biasanya jarang yg hidup kesemuanya ..

Wafi Remli delete icon 10:59 PG

Banyaknya kembar

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap