Assalamualaikum dan salam sejahtera. Terima kasih kerana sudi berkunjung seketika disini. Semoga anda semua dalam keadan sihat sejahtera dan bahagia disamping insan-insan tersayang. Semoga juga anda semua dalam ketenangan dan kedamaian dihari yang indah ini.

Bersyukurlah kerana kita masih dikurniakan keamanan yang berterusan dan semoga ianya akan kekal berkekalan. Jangan sampai kita merinduinya satu hari nanti. 

Nikmati suasana alam yang indah dan nyaman ini. Sayangilah ia kerana ianya tidak ternilai harganya. Ketenangan dan kedamaian yang tidak boleh dijual beli. Ingatlah pada penciptanya dan bersyukurlah diatas kurnianya...

Keindahan alam beri Ketenangan Dan Kedamaian
 سبحان الله   Subhanallah

Keindahan alam beri Ketenangan Dan KedamaianKeindahan alam beri Ketenangan Dan KedamaianKeindahan alam beri Ketenangan Dan Kedamaian
الحمد لله   Alhamdulillah

Keindahan alam beri Ketenangan Dan Kedamaian
ﻭﻻ ﺇﻟﻪ ﺇﻻ ﺍﷲ   WaLaailahailallah

Keindahan alam beri Ketenangan Dan Kedamaian
 ﺍﷲ ﺃﻛﺒﺮ   Allahuakbar

Keindahan alam beri Ketenangan Dan KedamaianKeindahan alam beri Ketenangan Dan KedamaianKeindahan alam beri Ketenangan Dan Kedamaian
ﻻﺣﻭﻻ ﻭﻻ ﻗﻮﺓ ﺇﻻ ﺑﺎﷲ   La haulawala quwwata illa billah

Keindahan alam beri Ketenangan Dan Kedamaian

Betapa bertuahnya kita kerana masih dapat menikmati kedamaian dan ketenangan ini. Walaupun tidak berada dilokasi seperti diatas namun kita masih lagi bebas dan aman dibumi bertuah ini. Bersyukurlah diatas segala nikmat yang diberi.... Alhamdulillah...

Kedamaian Yang Dirindui

Tetapi sedarkah kita, disuatu sudut dunia ini, saudara-saudara kita terlalu merindui ketenangan dan kedamaian. Tiada lagi istilah aman dalam kamus kehidupan mereka. Setiap masa kehidupan mereka dalam ketakutan dan kegelisahan. Ditindas dan diperlaku kejam tanpa belas kasihan ditanah tumpah sendiri. 

Mereka sedang mempertahankan maruah dan agama. Saudara-saudara kita di Palestin kini sedang bergelut dan menderita akibat kekejaman regim Zionis Israel Latnatullah! Tanah suci Palestin kini semakin hilang akibat dijajah! Masjid Al-Aqsa perlu kita pertahankan. Apakah yang boleh kita sumbangkan agar kedamaian dan ketenangan kembali menjelma di bumi Palestin dan agama Islam kembali mengusai tanah suci ini?

Bantulah Palestine
kredit kepada FB Page : Ikramteens
Hulurkan bantuan yang anda termampu untuk membantu saudara-saudara kita di Palestin. Mari kita lakukan... Jangan sampai kita dipersoalkan diakhirat kelak kerana ianya adalah amanah dan tanggungjawab kita semua sebagai seorang muslimin dan muslimat bagi mempertahankan Agama Islam, Bumi Palestin, Masjid Al-Aqsa dan Rakyat Islam Palestin! Mari bersama kita berjihad!

Doa Buat Palestin

"Ya Allah! Ya Qahhar! Ya Jabbar! Ya Muntaqim, Ya Dzal Jalali wal ikram! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! bantulah saudara-saudara kami di Gaza dan Ikhwanul Muslimin di Mesir dan di semua tempat. Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau membantu musuh melawan mereka."
"Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau menolong musuh melawan mereka. Ya Allah! berilah mereka kepakaran membuat senjata untuk menghadapi musuh-musuh Mu. Ya Allah! tepatkanlah tembakkan senjata mereka dan kukuhkanlah kaki-kaki mereka serta berilah taufiq Mu pada setiap langkah mereka."
"Ya Allah! satukanlah barisan mereka dan kumpulkanlah segala upaya mereka. Ya Allah! jadikanlah jihad mereka di jalan Mu dan janganlah haramkan pahala jihad mereka atas kami." "Ya Allah! tolonglah kaum Muslimin yang terzalimi  di Mesir, Palestin, Syria dan semua tempat.
"Ya Allah! tolonglah Ikwanul Muslimin dan perbaikkilah hubungan mereka. Ya Allah! binasakan lah Para Munafiqin yang bersekongkol dengan Zionis Israel + Syiah dan Mustakbirin  Amerika, goncangkanlah dan hancurkanlah mereka."
"Ya Allah! cerai beraikan lah barisan mereka dan luluh lantakkan kalimat mereka. Ya Allah! janganlah Engkau memberikan kedudukkan yang baik bagi mereka di muka bumi ini. Ya Allah! lemparkan lah rasa takut dalam hati-hati mereka."
"Ya Allah! hitunglah jumlah mereka, bunuhlah mereka dan jangan sisakan seorang pun dari mereka . Ya Allah!  kasihanilah saudara-saudara kami. Ya Allah! Perkenankanlah  Permintaan Kami, Aamiin, Aamiin, Aamiin Allahumma Aamiin..."


Ditulis oleh :
________________________________________________________________________________

12 comments - "Ketenangan Dan Kedamaian Yang Dirindu"

Sama-samalah kita berdoa Allah SWT memberikan perlindungan kepada mereka semua. Selamat berhujung minggu BM.

paridah delete icon 11:09 PG

amin..amin...tolak n boikot semua produk mereka...

ANIM delete icon 3:27 PTG

kalau kita tak mampu berjihad dengan wang ringgit, kita berjihad engan cara boikot produk depa..
SAVE PALESTINE!!!

alhamdulillah kita masih mampu menikmati keamanan di negara kita..
tapi buat penduduk Gaza, mereka sedang bersungguh2 melawan zionis.
doa kita buat mereka, semoga diterima Allah

Bahrain delete icon 10:13 PTG

Semoga Palestin mendapat ketenangan dan kedamaian yang hakiki.

Marilah kita lakukan apa jua yg terdaya & terus berdoa agar diberi ketabahan serta dipermudahkan jln kejayaan buat Palestin... aamiin.

doa-doa-doa dan terus berdoa..

Unknown delete icon 9:26 PG

Alhamdulillah saya berjaya memboikot hampir kesemuanya..

Zawiah delete icon 2:23 PTG

bantulah apa yg kita terdaya termasuk doa . semoga Allah melindungi saudara kita di sana ...

Yana Yani delete icon 3:19 PTG

lakukan apa yang termampu untuk menolong mereka
mereka memang memerlukan pertolongan

Tanpa Nama delete icon 10:41 PTG

bantulah mereka walau hanya dengan sebaris doa..pray4Gaza...

Fiza Rahman delete icon 12:54 PTG

Amin. Hanya doa yg mampu dikiraimkan dari jauh.

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap