Keindahan Warna-warni Taman Bunga: Bunga ialah struktur pembiakan untuk tumbuhan berbunga, iaitu tumbuhan-tumbuhan dalam divisi Magnoliophyta (bahasa biologi) - Definasi ringkas dari wikipedia. 

Fungsi bunga ialah untuk menjadi pengantara bagi penyatuan gamet jantan dan gamet betina. Proses ini diistilahkan sebagai pendebungaan. Bunga tidak boleh melakukan pendebungaan dengan sendiri...Ia memerlukan bantuan seperti angin, serangga dan haiwan untuk penyatuan bagi proses pendebungaan ini. 

Untuk menarik perhatian, bunga mestilah mempunyai tarikan yang kuat terutama jika ia memerlukan bantuan dari serangga dan haiwan. Sebab itulah bunga mesti kelihatan sama ada amat cantik, berwarna menarik, berbau dan mengeluarkan madu. 

Bunga merupakan penyeri dan pewangi buat manusia. Bagi sebuah taman, ia tidak akan lengkap jika tidak ada bunga yang menyeri taman tersebut. Sebab itu juga mungkin gelaran taman bunga terhasil. 

Bunga merupakan ciptaan Ilahi yang cukup indah dan menawan. Sebuah taman bunga mampu memberikan anda ketenangan dan kedamaian untuk jiwa dan minda. Nikmatilah keindahan bunga-bungaan di taman bunga yang indah lagi berwarna warni....

Keindahan Warna-warni Taman Bunga

Keindahan Warna-warni Taman Bunga

Keindahan Warna-warni Taman Bunga

Keindahan Warna-warni Taman Bunga

Keindahan Warna-warni Taman Bunga

Keindahan Warna-warni Taman Bunga

Keindahan Warna-warni Taman Bunga


Keindahan Warna-warni Taman Bunga

Jika anda rasakan taman-taman bunga ini sangat indah...Tidak tergambar bagaimanakah taman bunga di syurga yang berganda-ganda indahnya... 

Tidakkah anda ingin menikmatinya juga,,,,? Hanya anda yang mampu menjawabnya dan hanya andalah juga yang tahu bagaimana untuk menikmati Keindahan Warna-warni Di Taman Bunga...

Admin...

6 comments - "Keindahan Warna-warni Di Taman Bunga..."

hairi02 delete icon 10:44 PTG

Taman-taman yang sangat cantik dan intro yang menarik

BinMuhammad delete icon 11:26 PTG

Tq...

Unknown delete icon 3:15 PTG

tng ja tgk..surga dunia!!!indah nya,

Terima kasih annuur... Jika dunia seindah ini, xdpt di gambarkan betapa indahnya syurga yg sebenarnya.

anita delete icon 9:52 PTG

subhanallah indahnya....

Unknown delete icon 9:57 PTG

Tq sebab sudi kongsi gambar2 menarik ni semoga kita lebih menghargai ciptaan yg maha esa

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap