Manusia pelbagai ragam dan kadangkala pelik. Ada ketikanya manusia melakukan perkara atau aksi yang tidak boleh diterima akal. Tapi itulah lumrah manusia yang mempunyai pelbagai watak, sifat, perangai, kehendak dan berbagai lagi. 

Istimewanya manusia berbanding makhluk ciptaan Allah yang lain adalah kerana kita mempunyai akal fikiran yang mampu berfikir untuk bertindak tidak kira ianya positif atau negatif dan kita juga dianugerahkan nafsu untuk memenuhi kehendak naluri. Kerana itu jugalah manusia berkelakuan pelbagai ragam dan pelik...

10 Aksi

Kita lihat 10 aksi berikut yang unik, pelik dan.....anda tafsirkanlah sendiri....

aksi pelik atau tidak waras
Biasanya binatang didalam kandang dan menjadi bahan tontonan, tetapi di Taman Negara Tanzania ini...sebaliknya pulak yang berlaku. 

aksi pelik atau tidak waras
Kaedah yang pelik digunakan oleh seorang guru untuk mengelak daripada pelajarnya meniru dalam peperiksaan.

aksi pelik atau tidak waras
Perlu ke perbuatan ini dilakukan? 

aksi pelik atau tidak waras
Semakin tua...otak anda semakin lemah dan tidak mampu berfikir dengan waras. Tidak hairan jika semakin tua anda semakin nyanyuk dan kembali berfikiran seperti kanak-kanak.

aksi pelik atau tidak waras
Tidak termampu di ungkap dengan kata-kata.....hanya ketawa

aksi pelik atau tidak waras
Wow! Ini aksi yang sungguh mengujakan....'human tower'

aksi pelik atau tidak waras
Bukankah lebih selamat dan selesa jika tidur di dalam lori tu?

aksi pelik atau tidak waras
Ini bukan akibat banjir tetapi saja dilakukan...mahukan kelainan katanya. Kalau terkentut memang tidak boleh bohong...hehe

aksi pelik atau tidak waras
Ini aksi yang tidak boleh diterima...Ianya adalah denda kepada murid yang melakukan kesalahan. Kejam! Kalau di sini, pasti guru tu mati kena belasah kot...tapi ini berlaku di India.

aksi pelik atau tidak waras
Idea kreatif atau idea pelik....Hmmm

Relaks Minda anda....Sebagai manusia yang mempunyai akal fikiran, berfikirlah dulu sebelum melakukan sesuatu perkara samaada baik atu buruk tindakan anda itu. Semoga anda tidak tergolong dalam golongan manusia yang pelik! 

Tetapi jangan sesekali anda menghina manusia yang pelik... Berdoalah agar mereka di beri petunjuk dan hidayah kerana Allah itu maha menyayangi lagi maha mengasihani... Tidak mustahil, suatu hari nanti mereka menjadi insan yang lebih baik dari anda!

Admin...

33 comments - "10 Aksi Pelik Manusia atau Sebenarnya Tidak Waras"

Anisa Anuar delete icon 10:56 PG

apa la peliknyeee gambar ni...ish2..
jwpn saya TAK WARAS!!!

S.K.A delete icon 2:17 PG

salam..relax minda d'sini jap..he3 yg buang air dlam kreta 2 klakar, cnfirm msuk bgkel gak..tp yg human tower cam musthil je..tgok cam da edit

hehehhhhehehe pelik + kreatif ..adehhhh mcm2 manusia nie... tapi gambar yg terakhir tu bermakna

yang pelik2 tu kreatif..tapi naik motok langgar tapak tangan tu tersangatla kejamnya..yang last tu Alhamdulillah..moralnya jangan kita menilai seseorang hanya dengan sekali pandang atau pada pandangan pertama =)

Hanif Idrus delete icon 4:19 PTG

Manusia zaman sekarang ni makin pelik...
Salam bro..thanks utk komen
Saya dah jawab soalan bro tempoh hari

macam macam manusia ni. ada2 aje diorang ni

anajingga delete icon 4:58 PTG

sangat menarik entri2 saudara disini sesuai dgn nama blog Relaks Minda...tqvm!!

Hasri Anis delete icon 6:06 PTG

jangan sesekali hina atau pandang hina pada manusia lain.. mungkin hanya perbuatannya sahaja yg buruk atau sedikit menjengkelkan. Namun dia juga manusia yg boleh berubah jika diberikan peluang dan ruang untuk melakukannya. Hidayah tu milik ALLAH SWT. Kita buat dakwah.. kerja kita hanya setakat itu.. penentu samada dia beroleh hidayah ataupun tidak hanyalah ALLAH SWT..

~gambar di atas memang punyai maksud tersendiri.. dan saya melihatnya dari sudut yang tersirat.. bukan tersurat..

MargeGoh delete icon 6:19 PTG

Macam2 manusia ni....ada kala nak glamour tak bertempat ataupun terlebih berfikir dari luar kotak. Bab langgar tangan budak langsung tak boleh diterima...grrrrr!!! Marah ni!!!
Selamat berhujung minggu BM.

MaMa Rey delete icon 7:10 PTG

as-salam B.M

pelik2 dorang ni..tapi yg motor langgar murid tu tak boleh terimalah..

Jenayah fesyen! Hahaha

takutnya..kalau la terbuka sangkar tu, habis semua dibaham.

Waalaikumsalam Tuan Hanif... Pasti saya terjah!

Tidak waras itu dari dari pandangan mata kasar... Kadang kala gsmbar tidak menunjukkan perkara sebenar.
TQ Anisa krn sudi bersama Relaks Minda :)

Waalaikumsalam...gambar2 sekadar utk relaks di hujung minggu...hehe

Itulah manusia, pasti ada pelbagai ragam... Tapi ada juga yg membuatkan kita berfikir sejenak!

Betul...saya suka penilaian Kak Nah. Ini hanya gambar...jgn terlalu cepat menilai

Kita juga manusia yg kadang kala kita tidak sedar perlakuan kita pun kadang kala pelik...itu adalah penilaian orang tp bukan diri sendiri.

Terima kasih kerana sudi bersama Relaks Minda. Kunjungan anda amat saya hargai.

Pandangan anda sungguh menarik. Anda benar2 dapat apa yang ingin saya sampaikan. Dalam ketawa pasti ada yang dpt kita ambil buat pengajaran. Ketenangan minda adalah bila anda dapat kembali arah tujuan anda setealh anda tersesat...bukan sekadar melupakan seketika dalam gelak ketawa...
Terima kasih Hasri

Mungkin bagi kita ianya tindakan kejam dan keterlaluan...Tapi mungkin ianya perkara biasa di sana. Terpulang kpd anda menilainya.
Selamat berhujung minggu MG...maaf sbb lambat reply ye.

Waalaikumsalam Mama... Manusia pelik, itu tidak mustahil... Dunia diakhir zaman

Benarkah ianya satu jenayah...rasanya orang yg menilainya itu yg kejam. Kalau fesyen Lady Gaga, itulah jenayah fesyen...hehe. Betul tak Meiza :)

Betul tu Meiza, kalau terbuka sangkar tu...kendurilah singa2 tu! hehe

hahaha.. ada yg pelik buat kita ceria, ada yg pelik buat kita rasa seram aje ... mcam2lah manusia ni

pha is delete icon 6:00 PTG

dunia... macam2 ada..

Bin Muhammad delete icon 10:15 PTG

Ye lah...melihat gelagat manusia ni, membuat kita rasa pelbagai rasa, suka, ceria, marah, seram, geram, garu kepala dan macam2lah...

Bin Muhammad delete icon 10:17 PTG

Dunia ini luas...didiami oleh pelbagai rupa, bangsa dan ragam manusia. Menarik makhluk Allah yg bernama manusia ini.

MargeGoh delete icon 10:42 PTG

Ada betulnya cakap BM...terpulang dengan pendapat setiap individu.
PS: Dalam hak asasi kanak-kanak sedunia...ini sudah satu 'taboo'

Jika kita lihat, alangkah bertuah nya kita yang lahir di bumi Malaysia ini... :D

hainom OKje delete icon 12:07 PTG

Gelak aje tengok gambar2 ni BM relax dan seronok! TQ bro!

Sekadar hiburan...TQ OKje

Bagi pendapat saya, diorang ni kreatif..hehehe..
Gambar yang no 1 di malaysia pun ada buat.Pergilah ke Safari Park Bukit Gambang. Kita dikehendaki menaiki tram untuk melihat binatang safari..untuk keselamatan pengunjung..

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap