Kreativiti DIY - Potong, Lipat, Tampal: Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat anda yang sudi singgah sebentar di Relaks Minda. Semoga anda sihat dan ceria sentiasa. 

Entri kreativiti kali ini memberikan anda beberapa lagi kreativiti DIY yang mudah dan boleh anda lakukan sendiri. Jika anda mempunya masa terluang atau ingin memberikan satu aktiviti untuk mencergaskan minda anak-anak kecil anda...anda bolehlah cuba kreativiti DIY ini. 


Caranya mudah, anda hanya perlu ikut sahaja tutorial bergambar di bawah ini. 
Selamat mencuba! :)

Kreativiti DIY - Potong, Lipat, Tampal
Kuntuman bunga dari kertas untuk mencantikkan bungkusan hadiah anda.

Kreativiti DIY - Potong, Lipat, Tampal
Cara membuat kotak yang paling mudah.

Kreativiti DIY - Potong, Lipat, Tampal
Kotak comel yang menarik berbentuk hati.

Kreativiti DIY - Potong, Lipat, Tampal
Penanda buku yang kreatif dan menarik sekali.

Kreativiti DIY - Potong, Lipat, Tampal
Bekas comel dan ringkas yang pelbagai guna.

Kreativiti DIY - Potong, Lipat, Tampal
Lipatan kertas lap tangan menarik untuk tetamu anda,

Kreativiti DIY - Potong, Lipat, Tampal
Hiasan menarik dan menawan. Tampalkan di mana sahaja yang suka.

Kreativiti DIY - Potong, Lipat, Tampal
Satu lagi teknik lipatan yang menarik dan pasti menggoda.

Semoga ianya dapat mengisi masa terluang anda mahupun berguna untuk di saat-saat anda memerlukannya. Mudah dan senang...jangan kata tidak kreatif pula ye...tutorial jelas dan mudah untuk anda ikuti. 
Selamat mencuba kreativiti DIY!

Sebelum anda memulakan sesuatu perlakuan mahupun perkerjaan... mulakanlah dahulu dengan 
"Bismillahir rahmanir rahim"

mulakan

Terima kasih bersama Relaks Minda.." Buka minda dan tenangkan hati

Admin...

38 comments - "Kreativiti DIY - Potong, Lipat, Tampal"

subhanaAllah comel dan kreatif :)

Subhanallah kreatif sungguh.... kotak berbentuk hati tu...kalau mselim3 buat x tahu jd apa ehehehe...biasalah kemahiran tiap manusia berbeza2....

mselim3

pls: apa yang penting kita sentiasa menghormati sesama kawan...senang dengan BM.

MargeGoh delete icon 10:31 PG

Kreatifnya....nanti nak cuba juga.

Kreatif..anak dara SA suka la ni....

Kakzakie delete icon 1:03 PTG

Dalam banyak tu BM kakak ada satu yg selalu kakak buat iaitu kotak tapi kakak punya tak bertutup sebab sekadar utk isi tulang ikan/sisa macam bawang-cili dsb masa makan lepas makan buang senang tak sepah atas meja...

Origami ni kalau rajin memang cantik.

Waahh menariknya. ..saya tak pandai buat kotak..teringin nak buat kotak bentuk love tu..

boni kacak delete icon 1:34 PTG

hahahaha. golongan awek2 mesti suka buat2 benda ni..hehehe

PerenLee delete icon 2:40 PTG

Saya pandai buat origami burung saja... :D

Dulu pernah jer belajar origami nie.. cikgu ajar.. tapi sekarang dah lupa dah.. :D

kreatif giler, lama KA x bikin, jd minat anak2 dara KA Pulak skang ni hehehe

Kalau berkenan...Acik pun boleh cuba buat hehe

Tapi kemahiran itu boleh di asah mselim3...yg penting rajin dan mahu mencuba, betul tak?

p/s: Saya pun senang sekali dgn anda, semoga ukhwah terjalin berpanjangan.

Kalau MG yang buat...pasti menjadi lah! mesti cantik hasilnya :)

Memang sesuai tk anak2 dara...tapi SA pun boleh juga :)

Idea kegunaan yang bagus dan praktikal sekali! Terbaik...tak lah bersepah sisa makanan dan mudah di buang :)

Kalau Meiza buat kotak tu utk bungkusan cup cakes, mesti cantik. Dihias pula dgn hiasan berbentuk ribbon atau rama-rama tu...Fuh! mesti berebut orang nak beli ")

Boni kalau buat...bertambah kacak! semakin cantik...hehe
Buat le satu, hadiah buat Neelofa! Hahaha

Bukan semua orang pandai buat origami burung tu...lagi susah dari ni :)

Boleh lah cuba kembali...ajarkan pula pd anak2 :)

Adik mesti suka dengan aktiviti sebegini :D

AiSyA LiEzA delete icon 5:34 PTG

comel n kreatif..huhu..leh cuba nih :))

Nao Mei delete icon 6:01 PTG

Alolo..comel..tapi nampak susah je nak buat...
cik akak suka buat bintang je..paling senang nak buat hiasan..hihi

Fais S.K.A delete icon 6:48 PTG

kreatif betol..org yg kreatif ni mmg sng je bt duit :) otak 2 geliga je

Memang untuk di cuba...silakan :)

Belum cuba belum tau...cik akak mesti boleh!

Fais...mu pun kreatif juga, pandai buat doodle yg ramai orang suka...boleh buat duit gok tu :)

my notes delete icon 10:03 PTG

suka dengan cara melipat reben 2 dr bwh tu , cantik dan comel ...

Bolehlah cuba buat.. :)

in shaa Allah boleh cuba buat ngan anak....

hainom OKje delete icon 10:18 PG

Kalau dah penyakit malas hinggap walaupun tangan tu kreatif tak menjadi jugak BM hehe

Aktiviti bagus bersama anak...cubalah :)

Kalau OKje...memang xjadi apa lah, cuba bagi pada anak2 yg buat...silap2 OKje pun joint sekali nanti...hehe

Ye tak ye jgk kan..nnti nak cuba..gambar dah ambik..hehe

Kena bagi komisyen nih...:D

menarik.. hasilnya pun comel sahaja.. :D

fira delete icon 11:38 PTG

wah,cutenyer terutamanya sekali origami bentuk love tu... bolehlah beri pada my bestfwen nanti...:) ^_^

nur ilyana delete icon 11:12 PG

TERY BUAT KOTAK x jadi dkt setengah jam buat x jadi-jadi.... buat bekas jadi 5 saat jer hihihi............... B)

Sangat bermanfaat postingan nya saya tunggu Artikel terbaru nya.Nice post

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap