Assalamualaikum...Salam Jumaat.

Sebaik, sehebat, sebijak, seikhlas mana pun kita...
Kita tetap tidak akan mampu memuaskan hati semua orang.
Lakukanlah yang terbaik dan termampu hanya kerana Allah.
Sabar, berdoa dan tawakal.

Kau nak apa sebenarnya!!?


Apa Apa Pun Tak Boleh




Apa Apa Pun Tak Boleh


Apa Apa Pun Tak Boleh




p/s: Entri ringkas, faham2 sajalah...semoga segala urusan di permudahkan, Insyaallah...
Admin...

50 comments - "Apa Apa Pun Tak Boleh..."

Kakzakie delete icon 9:20 PG

Begitulah... manusia (termasuklah kakak ni) ada saja yg nak dicakapkan. Kakak bagi contoh; kalau tak kawin, kawin muda, lambat dapat anak, cepat dapat anak, kawin pasangan tua, kawin pasangan muda, janda, duda, kawin dua, kawin empat, rumah besar, rumah kecik, semua akan jadi isu utk diperkatakan sebagai rasa kurang selesa memandang. Baiklah muhasabah diri cari bekalan sebab tak tahu lama mana kita hidup di dunia ini..

YUPP.. kadang2 ada je yg tak kena kan? kena bykkn ubat hati. ingat allah sentiasa.

Rosmiza Ali delete icon 10:06 PG

Manusia.. Ada jer tak puas hati, ada jer nak komplen sana sini.. Huh, apa pun tak boleh.. -.-'
http://miezashaklee.blogspot.com

mama_ka0ri delete icon 10:12 PG

yer..setuju sgt ngan BM..pernah kawan pade ayah sedara bertanya.."nape orang suke sgt komplen?"
Tahu apa jawapannya? "sebab komplen tayah kena bayar..cuba kena bayar tengok..sorang pon tak berani nak komplen.."
haha..

yana yani delete icon 10:14 PG

tu lah manusia, sentiasa nampak kelemahan orang lain
lagipun kita akan mampu puas hati semua
manusia di dunia ni

peringatan untuk diri sendiri gak ni

Kita manusia biasa...kadang mmg x mmpu nak puaskan hati orng.....nak besangka baik pun...ada juga setan2 yg duk hasut....

ZazaMyMoon delete icon 10:23 PG

Salam Jumaat BM..
Lumrah manusia..
dah kaya, nak kaya lagi..
dah bahagia, lupa diri..
dan mcm2 lagi lah sifat manusia ni.. susah nak describe

Apa2 pun bersyukur je lah apo yang ado hehe

PS : selalu tergelak bila BM dtg komen kat blog Zaza.. terima kasih buat sy terhibur dgn komen2 lawak anda.. miahahahahhahahahahaha

Susah nak puaskan hati semua orang ni. Macam kisah Luqman, anaknya dan seekor keldai tu. Apa sahaja yang kita buat, akan ada je yang suka, dan ada je yang tak suka.

salam BM, itu la ragam manusia kan...ada aje yang x kena...harus belajar bersyukur dan menerima kan...

Rose Azadir delete icon 11:05 PG

salam...nice sharing....anyway... saya blogwalking kat sini, jemput datang ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sis n kalau sudi follow la saya balik yer...

sukar nak mencari manusia yang sempurna...nak menjadi terlalu sempurna pun belum tentu orang akan suka...nak menjadi sempurna disisi Allah swt,insyallah..

mmg hati manusia ni takkan puas sampai bila2

Mummydearie delete icon 12:13 PTG

Biasalah namanya pun manusia, bermacam ragamnya. Rambut sama hitam, hati lain-lainkan.

Just be ourself.. itu yg terbaik !>.. Done nuffnang yer

suri delete icon 12:18 PTG

zikir dan doa moga di permudahkan urusan kita

ANIM delete icon 12:23 PTG

kalau kita buat sesuatu untuk dapat redha manusia semua tak kena..tak betul..
cari redha Allah...in sha Allah....kita tak rasa apa2..

begitulah manusia, semuanya dilihat tidak kena.. semuanya berpunca dari hati juga..

Pha Is delete icon 12:24 PTG

hahaha.. paham3.. heheh

Assalammualaikum...BM,

touching gambar terakhir...
nak baiki dunia kena baiki manusia
nak baiki manusia kena baiki hati
nak baiki hati kena baiki solatnya...

Insaallah...sama3 perbaiki solat kita.

mselim3

zool delete icon 12:41 PTG

biasalah tu.. manusia memang camtu ada je komplen

hainom OKje delete icon 12:58 PTG

Memang susah nak memuaskan hati semua orang.....
Jadilah diri sendiri dan buatlah yang termampu ....ye ke?
Hari ni macam serious je ? Kenapa? Ada apa apa yg tak kena ke?

Manusia mmg tak akan pernah puas kan??
apa pun jadilah diri sendiri, sentiasa perbaiki diri dari masa ke semasa...insyaAllah! amin...salam jumaat:)

Raudzah Z delete icon 2:20 PTG

Salam Jumaat BM..Itulah Manusia namanya BM..Tak pernah puas dengan apa yang ada. Ingatan untuk diri sendiri...Muhasabah diri k..

Salam singgah petang sambil membaca & follow suda !

Setuju dgn entry ni bro BM. Hati boleh dirawat dgn solat dan zikir.
Itu pasti...cuma masalah skrg, masih ramai yg tak sedar bahawa mereka sedang mempunyai hati yang sedang sakit.

manusia sifat dan fitrah yang tak pernah puas BM...ada jer yang tak kena di mata dan di hati mereka... kita semua tak terkecuali tapi yang penting kita kena didik hati kita... Salam Jumaat....

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Salam Jumaat, betul tu...jangan sampai hati ditutupi noda2 hitam, payah untuk terima hidayah dari Nya...

BM, saya teringat kisah jenazah yang tak reput di Johor, bagaimanakah agaknya amalan si mati semasa hayatnya ya..memang betul-betul menginsafkan..Harapan kita biarlah kita juga mati nanti sebgitu kan..Hayat yang penuh dengan kemuliaan, sampai matinya pun penuh dengan kemuliaan

acik idah delete icon 5:35 PTG

N3 yang ringkas.. tapi penuh makna... TQ BM.. :D

setju sanagt bm.. bkan senang nak puaskan hati org.. yg pasti kita buat kerana allah.. byak pahlanya :)

Liza Yati delete icon 6:11 PTG

Salam jumaat BM. BM sibuk ya hari ni? ringkas pun tak pa. Asal bermakna dan terkesan di hati. Selamat berhujung minggu

Yumida Huda delete icon 6:32 PTG

perubahan kena bermula dari diri kita
kdg2 kan kita advice org sampai berpeluh2 tp seseorg sukar nak dgr even kita tahu ianya utk kebaikan, mungkin seglanya bermula dari kita dahulu
arini ari jumaat, selamat solat jumaat..hihi..even dah petang dh ni

hahahhaha sangat betul , sebenarnya semuanya bermula dari kita sama ada kita mahu dengar atau tidak ilmu yang hendak di berikan tak kiranlah bagaimana penyampaiannye

Vee delete icon 7:53 PTG

perbaiki diri tu lbh baik drp menilai orang ...

Assalam
Ampunkan kami ..Yaa Allah

Kathy R'bain delete icon 10:02 PTG

muhasabah diri ini..banyaknyer kelemahan diri kathy..

Khir Khalid delete icon 10:19 PTG

Setuju sgt.. biarlah apa yg kita lakukan disukai Allah biarpun x disukai org.. Salam Jumaat BM.. :)

Allah paling utama

kakiblog delete icon 1:02 PG

hati ada keajaiban yang tersendiri..hati pasti tenang jika diisi dengan zikirullah!

p/s:Entri terbaru saya.... Blogger Aka Pegawai Pemasaran

Sungguh bermakna walaupun ringkas.

Tazkirah yang baik daripada BM. Terima kasih.

manusia mmg macam tu la.
buat baik org kata.
buat jahat apatah lagi.

Bahrain delete icon 4:29 PTG

saya suka ustaz yang bersahaja dan suka buat lawak...

singgah ahad.. selamat berhujung minggu BM :)

Assalamualaikum
hhhuhu...gitulah lumrah manusia kan...
apapun suka kalau ustaz atau ustazah yg selit lawak dlm kuliahnya...baru hlg mengantuk

Assalamualaikum
hhhuhu...gitulah lumrah manusia kan...
apapun suka kalau ustaz atau ustazah yg selit lawak dlm kuliahnya...baru hlg mengantuk

singgah pagi clik2 nuffnang !

Sama-samalah kita memperbaiki diri untuk kelestarian umat akan datang.

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap