Wordless Wednesday #66


Al Fatihah buat penumpang dan krew Pesawat MAS, MH370 beragama Islam.
Al Fatihah kepada 529 anggota Ikhwanul Muslimin yang syahid di Mesir.
Al Fatihah juga buat ibu bapa dan seluruh umat muslimin dan muslimat yang masih hidup atau pun yang telah meninggal dunia.

Al-Fatihah

al fatihah
Surah Al Fatihah

Semoga Allah swt mencucuri rahmat, memberi petunjuk dan hidayah serta ditempatkan kita semua dikalangan orang-orang yang beriman serta soleh dan solehah...amiin.


p/s: Perdana Menteri dan pihak MAS telah mengesahkan kematian penumpang dan krew Pesawat MAS, MH37 tanpa sebarang bukti yang nyata. Jika mengikut hukum syariat, selagi belum ditemui sebarang bukti sahih dan nyata, statusnya masih lagi hilang dan perlu tunggu sehingga empat tahun barulah pengesahan kematian boleh dilakukan dan disahkan. Wallahualam... Teruskan berdoa...
Author by Bin Muhammad

33 comments - "Al Fatihah..."

Semoga dicucuri rahmat

Jika mengikut hukum syariat, selagi belum ditemui sebarang bukti sahih dan nyata, perlu tunggu sehingga empat tahun barulah pengesahan kematian boleh diumumkan dan disahkan. Wallahualam...

banyak jugak komen mcm tu yg akak baca...

Cabaran besar buat team-team SAR untuk mencari sebarang tanda di Lautan Hindi nun.

Selagi pesawat @ bangkainya belum ditemui...harapan masih ada untuk berita2 hari esok....moga Allah berikan petunjuk samaada mereka masih selamat @ sebaliknya...

Wafi Remli delete icon 7:06 PG

Al-Fatihah buat mereka

Al Fatihah. Operasi mencari masih diteruskan.

Al-fatihah :(

Taufiq singgah sini ye. Jemput singgah blog Taufiq awksweetgitu.blogspot.com Support each other =)

ZazaMyMoon delete icon 8:31 PG

Dalam kenangan.. Harap ini kali terakhir tragedi yg sgt tragis ni berlaku.. X sanggup dah rasanya melihat semua org bersedih.
al-fatihah :-(

Al-fatihah. Sedih sangat.

ain diyana delete icon 10:40 PG

Allah knows best... doa yg terbaik untuk semua yg terlibat

Asssalammualaikum..BM,

Al-fatihah.... buat penumpang dan kru mh370.. doakan agar kotak hitam pesawat mh370 dijumpai.

mselim3

Fizi Zaidi delete icon 11:20 PG

salam,
al-fatihah...semoga urusan mencari dan menyelamat dipermudahkan..

Belum boleh lagi kita nak ucapkan innalillah dan hadiahkan fatihah diatas MH 370..
sebab hukum islam itu ada.. kene berdoa dan itu lebih utama sehingga lah penemuan yang nyata.. Sesungguhnya kekuasaan Allah itu mengatasi ilmu pemikiran manusia..

Kakzakie delete icon 11:45 PG

Walau apa pun jua hanya Allah yg maha mengetahui BM. Sedih memang sedih tapi kena redha atas ketentuan Allah ini...

MaMa Rey delete icon 11:47 PG

#prayforMH370..semoga misi mencari pesawat MH370 dipermudahkan oleh Allah

al-fatihah.. jauh di sudut hati aiza masih berharap agar keajaiban berlaku..

Kathy R'bain delete icon 12:27 PTG

masih menanti jawapan pasti..al fatihah..

Bin Muhammad delete icon 12:45 PTG

Innalillah tidak hanya pengucapan utk kematian, ianya umum utk berlakunya sebarang musibah. Al Fatihah pula bukan sekadar pemberian sedekah buat orang2 yang telah mati sahaja, ia juga untuk kita yang masih hidup... Wallahualam...
Bersama kita terus berdoa utk MH370

yana yani delete icon 1:00 PTG

Betul, ALLAH yang MENGETAHUI segalanya

Zawiah delete icon 2:12 PTG

semoga masih ada keajaiban daripada NYA ... teruskan berdoa .

ANIM delete icon 3:07 PTG

semoga Allah memberikan petunjuk. kita yang masih nyata hidup dan bernyawa ini terus berdoa dan lakukan solat hajat. doa ialah senjata orang mukmin. al fatihah buat 529 para syahid ikhwanul muslimin. kita sudah dipenghujung dunia:-))

alfatihah...

acik idah delete icon 4:19 PTG

Pencarian masih diteruskan... belum terbukti yang kesemuanya telah mati... Allahualam...

Bahrain delete icon 5:23 PTG

Salam takziah kepada mereka. ALLAH lebih menyayangi mereka semua.

Khir Khalid delete icon 6:28 PTG

Al Fatihah... aamiin..

al-fatihah..amin

profhariz delete icon 9:04 PTG

Innaa Lillaahi Wainnaa Ilaihi Raaji'uun, Allaahumma Aajirnii Fii Musiibatii Wahluflii Khairan Minha buat #dimanaMH370.

Alfatihah..

Pha Is delete icon 10:04 PTG

takziah buat keluarga mangsa..

hainom OKje delete icon 10:58 PG

Al-fatihah..... yezza... ada baca jugak pasal yg awak tulis bawah sekali tu...Berdoalah mana tai ada keajaiban berlaku

RDZ Z delete icon 5:10 PTG

Doakan yang terbaik untuk semua..hanya Allah yang mengetahui rahsia disebalik setiap apa yang berlaku..

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap