Wordless Wednesday #74

Berapa banyakkah buah-buahan tempatan ini yang anda kenali?

Buah-buahan tempatan yang jarang dilihat. Perlu dikenali kerana ianya menarik dan unik

Buah-buahan tempatan yang jarang dilihat. Perlu dikenali kerana ianya menarik dan unikBuah-buahan tempatan yang jarang dilihat. Perlu dikenali kerana ianya menarik dan unik

Buah-buahan tempatan yang jarang dilihat. Perlu dikenali kerana ianya menarik dan unikBuah-buahan tempatan yang jarang dilihat. Perlu dikenali kerana ianya menarik dan unik

Buah-buahan tempatan yang jarang dilihat. Perlu dikenali kerana ianya menarik dan unik

Buah-buahan tempatan yang jarang dilihat. Perlu dikenali kerana ianya menarik dan unikBuah-buahan tempatan yang jarang dilihat. Perlu dikenali kerana ianya menarik dan unik

Kenali buah-buahan tempatan yang jarang dilihat ini. Ianya menarik dan unikBuah-buahan tempatan yang jarang dilihat. Perlu dikenali kerana ianya menarik dan unik

Kenali buah-buahan tempatan yang jarang dilihat ini. Ianya menarik dan unik

Kenali buah-buahan tempatan yang jarang dilihat ini. Ianya menarik dan unikKenali buah-buahan tempatan yang jarang dilihat ini. Ianya menarik dan unik

Kenali buah-buahan tempatan yang jarang dilihat ini. Ianya menarik dan unikKenali buah-buahan tempatan yang jarang dilihat ini. Ianya menarik dan unik

Kenali buah-buahan tempatan yang jarang dilihat ini. Ianya menarik dan unik

Kenali buah-buahan tempatan yang jarang dilihat ini. Ianya menarik dan unikKenali buah-buahan tempatan yang jarang dilihat ini. Ianya menarik dan unik

Kenali buah-buahan tempatan yang jarang dilihat ini. Ianya menarik dan unikKenali buah-buahan tempatan yang jarang dilihat ini. Ianya menarik dan unik

Terima kasih bersama Relaks Minda... Kenalilah buah-buahan tempatan.
(arahkan cursor pada gambar untuk mengetahui nama buah tersebut)


p/s: Entri hari rabu, entri kurang bicara untuk anda meluahkan kata-kata... 
kredit : FB Group Bunga Dan Buah
Ditulis oleh :
________________________________________________________________________________

26 comments - "Kenali Buah-Buahan Tempatan"

Buah sukun tu goreng pun sodap.. nak carilah buat makan di petang Rabu nanti... Salam ceria hari Rabu BM.. :)

Hehehe suka ngan durian belanda ..
Suka suka suka ..
tetiber raser nak makan la pulak hehhee .

baru semalam makan sukun...lagi sedap makan kerepek sukun

Ada 2-3 jenis gmbar kat situ kak sarah x brapa kenal buah tu...jambu susu sedap masam2 manis..sukun tu kenal la...dkt rumah mertua ada pokoknya..

Nao Mei delete icon 8:45 PG

Kalau kat sarawak majoriti gambar buahan tu memang gambar buahan hutan di sarawak.

dapat sukun goreng sedap nyerrr...

ANIM delete icon 9:22 PG

kenal semua tapi banyak yang dah payah nak jumpa..
jambu bol..buah letup2...dalam kenangan:((

Bunda pun baru jer makan goreng sukun...beli kat tepi jalan ...cicah gula...sedaaappp..

yg bwah skli tu xknl..

Bahrain delete icon 10:27 PG

Aku kalau buah memang tak makan kecuali kurma. Kalau buah tu digoreng baru aku makan kecuali cempedak. hehehe

Kakzakie delete icon 10:32 PG

Hmm... belum-belum yg pertama tu kakak tak tahu tapi bila kakak test satu-satu rasanya kalau periksa dptlah kakak 80% - lulus lagilah kakak kan BM:)

Buah kemunting dan letup-letup dulu masa kakak kanak-kanak banyak kat kebun bapak kakak tau. Sekarang dah susah nak jumpa.

Salam singgah pagi. Byk yg saya x kenal, sbb tu ummi selalu marah, makan jer tau kih3

Banyak nama buah yang Nurul tak biasa, kalau sebut dalam bahasa daerah Nurul mungkin pernah la dengar.. Buah rambutan kampung tu pelik ea.. mula2 nampak ingatkn pulasan bulu pendek.. uhuhuu

Seperti buah pulasan tapi buah rambutan kampung..satu lagi baru kenal dengan buah mentega..

mama_ka0ri delete icon 12:07 PTG

Bila tgk gamba2 ni terus teringat zaman kecik2 duk kampung...huhu...rindunyaaa...

yana yani delete icon 2:14 PTG

banyak buah yang baru ni saya tengok
esepcially buah belinjau
buah tu kan yang orang ketuk buat kerepek?

p/s - typo error pada buah terung pipit =)

suka durian belanda....sedap

banyaknya ..meriah tengok buah buahan yang segar ^_^

acik idah delete icon 9:28 PTG

Bila laa pokok belimbing buluh ida nak berbuah banyak macam tue... huhu

Zawiah delete icon 11:59 PTG

no. 1 tu mmg tak pernah jumpa lah . buah apa ye ...

Assalamualaikum BM...lama tak datang sini....datang datang ... rumah dah tukar jadi rumah banglo... Semakin kaya yek....hehe dahsyat sungguh!! konfius camne nak tau entri baru mcm selalu tu?....

hehe...tau dah ....kat tepi tu ada list Artikel terkini...sowi!

ada yang kenal, ada yang tak kenal

rambutan kampung tu agak pelik sikit..macam pulasan pula..

Seperti kak kathy, saya juga ingatkan buah pulasan. Rupa-rupanya rambutan kampung. Ada beberapa buah lain yang tidak pernah saya dengar apatah lagi merasainya.

Byk juga buah-buahan tempatan yg saya tak kenal ☺☺

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap