Ketahui gejala penyakit kulit ekzema @ eczema pada bayi dan psoriasis dan bagaimana cara untuk merawat penyakit kulit ini. Kenal dan rawat segera sebelum ianya menjadi bertambah parah!

Penyakit kulit Ekzema atau Dermatitis ialah sejenis penyakit yang menghalang sel-sel kulit berfungsi dengan baik manakala Psoriasis pula terjadi apabila sel-sel kulit mengalami proses matang terlalu cepat berbanding sel-sel kulit normal.

Penyakit kulit ini akan menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik. Penyakit ini ada kaitan dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit.

Penyakit ini boleh dihidapi oleh semua lapisan umur, termasuklah pada bayi dan kanak-kanak. Ekzema dan psoriasis adalah masalah kesihatan kulit yang ada kaitan dengan penyakit genetik.

Penyakit Kulit Ekzema

Tanda-tanda Biasa Ekzema
Berikut adalah cara dan tanda-tanda untuk mengenal pasti penyakit kulit Ekzema:
  • Radang pada sesetengah bahagian kulit
  • Bengkak, gatal, serta ruam merah dan kadang-kadang nampak macam kesan melecur serta boleh jadi berair seperti kesan terbakar.
  • Bahagian yang sering dijangkiti pada bayi dan kanak-kanak adalah pada bahagian lutut, pelipat siku, atas punggung, buku lali, belakang telinga, muka, leher dan kulit kepala, manakala pada orang dewasa, ia lebih ketara di belakang lutut dan pelipat siku.
Kenali Penyakit Kulit Ekzema (Eczema) melalui video ini


Tanda-tanda Biasa Psoriasis
Agak mudah untuk mengenal pasti penyakit Psoriasis ini kerana kebiasaannya:
  • Terdapat bahagian-bahagian badan yang bertompok-tompok dan bersisik.
  • Bahagian badan yang sering diserang ialah siku, lutut, kulit kepala, dada dan bahagian belakang.

Bahaya Ekzema

Kebiasaannya, jika tanpa sebarang rawatan pun kebanyakan bayi dan kanak-kanak yang menghidap ekzema akan beransur pulih menjelang umur belasan tahun.

Namun Penyakit Ekzema ini mampu memudaratkan sekiranya bayi anda lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan ekzema menjadi lebih teruk.

Selain itu, kehadiran penyakit Ekzema pasti mengganggu keselesaan bayi dan kegatalan. Ekzema boleh menjadi rumit sekiranya ditambah dengan infeksi kulit yang selalunya berlaku jika kulit digaru sehingga melecet.

Jika kawasan jangkitan melecet, berdarah, berkerak atau meleleh cecair maka jangkitan kuman mudah berlaku lalu membawa kepada penyakit lain yang lebih merbahaya! Maka, pastikan kuku sentiasa pendek untuk mengelak iritasi kulit akibat menggaru.

Dalam beberapa kes, ekzema boleh mengganggu tidur bayi atau anak anda lalu menjejaskan kesihatan, pembesaran serta merendahkan keyakinan diri.

Merawat Ekzema Dan Psoriasis

Apabila kanak-kanak atau bayi terkena penyakit kulit sama ada ekzema atau psoriasis ini, sudah pastilah kita sebagai ibu bapa akan merasa sedih dan gusar. Tidak sanggup melihat keadaan anak yang comel senantiasa menangis dan tidak selesa.

Namun, setiap penyakit ada penawarnya dan mungkin cara ini serasi dengan anda. Penyakit kulit ini boleh dirawat dan salah satu cara merawat penyakit Ekzema dan Psoriasis pada bayi dan semua peringkat usia adalah dengan menggunakan Bedak Asmak.

Bedak Asmak diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi. Bedak dari tanah liat telah digunakan sejak zaman-berzaman lagi dan menepati saranan Rasulullah saw berkenaan penawar dari tanah untuk masalah kulit.

Cara Merawat Ekzema dan Psoriasis

Teksturnya lebih halus, mudah serap,dan sejuk bila dipakai. Selamat dan suci  kerana tiada bahan kimia atau bahan berasaskan haiwan.

Hanya tanah liat putih asli yang bersih dan suci sahaja yang sesuai digunakan oleh bayi dan semua peringkat usia malah ianya boleh dimakan untuk merawat masalah cirit-birit dan gout.


Cara menggunakan Bedak Asmak untuk merawat penyakit Ekzema dan Psoriasis adalah dengan menyapunya pada permukaan kulit yang bermasalah sekerap yang mungkin.

Selain merawat masalah kulit seperti ruam pada bayi, ekzema, psoriasis, kudis buta, kurap, panau, kayap, gatal, cacar air, luka dan lain-lain, Bedak Asmak juga mampu mengecutkan jerawat, mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu.

Bedak Asmak mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA, maka ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang melambatkan kedutan, tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit.

Penggunaan berterusan Bedak Asmak mampu merawat masalah kulit, mengelakkan kedutan, menghilangkan jerawat, melicinkan serta menjadikan kulit wajah lebih halus dan berseri.

Testimoni Bedak Asmak

Keberkesanan Bedak Asmak merawat pelbagai penyakit kulit seperti ruam pada bayi, ekzema, psoriasis, kudis buta, kurap, panau, kayap, gatal, cacar air, luka dan lain-lain memang tidak dapat disangkal lagi.

Begitu ramai yang sudah sembuh dan mengakui akan keberkesanannya.. Tiada yang lebih bermakna apabila melihat si kecil sudah kembali sihat dan ceria.

Berikut antara testimoni dari mereka yang mendapat manfaat dari keberkesanan Bedak Asmak.
Ekzema Pada Bayi - cara merawat

Banyak lagi boleh anda lihat testimoni pengguna ini di laman FB berikut: https://www.facebook.com/1591204454498940/photos/?tab=album&album_id=1752651998354184
Ekzema Pada Bayi - cara merawat

Bedak Asmak

Bedak Asmak yang sangat hebat ini cuma berharga RM38 (150g) dan ianya wajar dimiliki oleh setiap keluarga! Keluaran bermutu dari MHAM! Cuba dan usaha... Mungkin Bedak Asmak ini serasi untuk mengubati penyakit kulit anda.

Sekiranya berminat nak membeli, mencuba atau nak menjadi agen, boleh ke link di bawah atau hubungi terus:
Merawat Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi & Psoriasis

Bedak Asmak penawar pelbagai penyakit kulit. Merawat penyakit Ekzema dan Psoriasis pada bayi hinggalah orang dewasa dengan berkesan. Dapatkannya dan produk MHAM yang lain... Anda pasti puas hati!

Relaks Minda - "ilmu dikongsi bersama"

 جَزَاكُمُ اللهُ خَيْرًا كَثِيْرًا وَجَزَاكُمُ اللهُ اَحْسَنَ الْجَزَاء
Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza’
“Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

6 comments - "Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi & Psoriasis"

tak sanggup tgk anak2 yg kene ekzema teruk nie :(

paridah delete icon 4:18 PTG

Jika ada anak2 kecil di rumah elok simpan bedak ni utk digunakan kala perlu

Nina Mirza delete icon 1:22 PTG

Nina pun guna bedak Asmak ni tuk ekzema anak Nina

Jie Susanos delete icon 9:34 PTG

Ok la ada jgk rawatan alternatif utk penyakit kulit asmak..

Jie Susanos delete icon 1:41 PTG

eh silap tiap pulak..utk penyakit kulit ekzema...huhu

Assalamuaaikum,

Pada sesiapa yang ada penyakit kulit yang payah nak baik macam ekzema atau psirosis baik check dlm mulut. ada tak tampalan gigi yang menggunakan amalgam. jika ada pergi lah ke klinik gigi gantikan pada yang lain.

sekiranya anak kecil cuba perhatikan bila mula bayi anda kena penyakit kulit ini. adakah selepas mengambil vaccine. Sebab ada vaccine yang preservatife from mercury by product.

Cuba check mercury poisoning sangat bahaya dan kesan jangka panjang.

jika terdapat gejala ini, makan carilah ubat yang boleh meneluarkan toxic from mercury ini.
antara sakit sebab mercury ini:
Sakit kepala,
gatal kulit,
paru paru,
jantung,
buah pinggang,
tremor,
mcm ,acam lagi lah
insyallah penyakit lain akan hilang.

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap