Di negara kita, basikal bukanlah alat pengangkutan barangan, disini ianya hanyalah kenderaan untuk membawa kita ke suatu tempat, beriadah atau bersukan sahaja. 

Di sesetengah negara, ianya cukup berguna untuk mengangkut barangan...lihatlah seperti gambar dibawah yang mana hampir kita tidak terfikir pun ianya digunakan untuk mengangkut barang yang sebegitu besar dan banyak. 






Demi mencari rezeki... Mereka terpaksa menggunakan satu-satunya pengangkutan yang mereka ada...dengan basikal, mereka akan cuba membawa seberapa banyak yang mereka mampu. Kreativiti dalam menyusun dan keseimbangan amat diperlukan.



Begitulah lumrah kehidupan. Tiada yang mustahil jika itulah pilihan yang ada. Sejujurnya... amat kagum dengan apa yang mereka lakukan... 

Terima kasih bersama Relaks Minda... Bersyukurlah dengan apa yang kita ada.


p/s: Entri edited...published on 25/09/2012 15:06
Admin...

8 comments - "Basikal - Keupayaannya Menakjubkan!"

MasyaAllah... kalau kat Malaysia ni ada ke dibenarkan membawa muatan berlebihan macam tu di jalan raya agaknya...

Benda ringan bolehlah bawa.. kalau berat pancit la..hehe

hainom OKje delete icon 12:40 PTG

Biar betik BM..... tak patah ke rim basikal tu......

Perghhh.....hebat betul orang yang bawa basikal...
tapi...kan...klau dah itu yang membawa rezeki...

Syukur alhamdulillah...kita mempunyai pengangkutan lain...

x0x0 ^_^

1 word - HEBAT!!

memang creative n dahsyatt :)

salam ukhuwah dr nanie

Mereka menggunakan semaksima mungkin keupayaan basikal.

jgn kita padang sebelah mata kemampuan basikal ni

Kathy Rbain delete icon 10:52 PTG

takut juga membahayakan keselamatan pengguna jalan raya..

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap