Anda suka makan tauhu? Jika ya...pastikan anda mengetahui tentang ini.
Inilah fenomena yang berlaku sekarang ini, semua barangan bagaikan 
dalam pesta kenaikan harga. Ini yang sudah terlihat dan diberitahu.
Pasti banyak lagi yang kita tidak ketahui tapi sudah di naikkan harganya.


Sekadar share info dari FB di SINI

p/s: info ringkas...nak bw anda pula
Admin...

46 comments - "Naik Harga Lagi"

diorang akan naikkan sikit-sikit harga barangan..

Unknown delete icon 10:23 PG

emm.. bila dah ada kuasa.. kannnn..

Mizz Aiza delete icon 11:05 PG

kalau di kedai runcit aiza beli tauhu 3keping rm1.00.. di tesco sekeping rm0.55.. aiza suka makan tauhu.. harga tauhu naik harga makanan siap dimasak pun confirm akan naik juga.. :(

ZaridaIshak delete icon 11:23 PG

agak2 boleh berhenti makan tauhu tak? lagi baik kalau boleh tanam pokok tauhu... hehehe

Kakak rasa sebab apa tau BM? Harga kacang soya dah naik pun, itu yg tauhu pun terkesan sama. Kakak pulak suka makan tauhu yg lembut. Stim, masuk mangkuk. Blend udang dgn bawang putih tumis, lepas itu curah atas dia sedaaaap:)

Khir Khalid delete icon 12:14 PTG

Harga barang ni klu dah naik selalunya susah nk turun2 lagi.. satu naik, pasti semua naik nnti.. ikut mcm teori domino..

OKje delete icon 12:38 PTG

Suka jugak makan tahu ni tapi taklah tegar......makan dengan sambal kicap pun sedap tu BM....Tulah sebab makan tahu bukan tahap tegar, tak perasan pulak tauhu dah naik rege!.....huhu...kategori opah katakan, dah nyanyuk!

Unknown delete icon 1:48 PTG

Suka makan tauhu bakar..hehehe...

Unknown delete icon 1:55 PTG

erm..minyak naik 20 sen je pon..tauhu naik sampai 15 sen sekeping..naik satu sen je la.hihi...

TiranaAduka delete icon 2:00 PTG

naik lg ke?

mselim3 delete icon 2:10 PTG

Assalammualaikum...BM,

mcam mana nak survival nie... barang asyik naik x pernah turun... nasib naik air hujan turun.. kalau naik jugak x tahu lah kan... hehhe

mselim3

pls: situasi semasa sekarang begitu mencabar,,,

Unknown delete icon 2:22 PTG

tauhu pun nk naik harga..nanti tempe pun naik jugal..makan taugeh jelah pas nie..huhu

Unknown delete icon 3:56 PTG

aik,tauhu pun naik naik jugak... ermm... tempe..?

PCL delete icon 3:58 PTG

mmg tak sedar naik ke kekal harga lama...sy bukan peminat tauhu bakar mahu pon tauhu goreng dalam mee goreng mamak. tp bagus juga diberitahu blh la mitak jgn letak tauhu dlm gorengan mee/meehon kesukaan saya. bole deduct harga haha :)

Unknown delete icon 4:11 PTG

Hmmm...nak kata apa lagi...terimalah seadanya..bak kata menteri kalau tak nak harga naik..jangan makan itu tauhu..he..he

jarang2 je beli tauhu...tp tak tau pulak berapa harganya sblm ni..

Zawiah delete icon 5:53 PTG

assalam ... sebenarnya , harga barang dah naik sblm pru13 lagi terutama harga ikan yg ikut monsun / musim hujan . cakap kat pm najib , jgn naikkan gaji org gomen ... heh heh heh ... saya akan buat entry khas pasal halba pd esok hari . insha Allah .

Kalau boleh dari sekecil gula-gula pun nak naik harga.

Unknown delete icon 6:37 PTG

sedikit demi sedikit
bajet pun jadi sikit
tu belum kira barangan lain

Habis laa naik harga tauhu bakaq kegemaran liza lps ni.....

ewanthology delete icon 8:09 PTG

harga barang naik adalah perkara biasa skrg ni, klu harga turun itu yg pelik

tauhu pun dah naik harga..abis la

BinMuhammad delete icon 9:44 PTG

Sikit2 lama2 jadi bukit...huhu

BinMuhammad delete icon 9:45 PTG

Kita yang tidak berkuasa inilah yg menanggung bebannya...

BinMuhammad delete icon 9:46 PTG

Nampaknya begitulah...rantaian selagi berkait pasti akan ada kesannya

BinMuhammad delete icon 9:47 PTG

Kalau boleh tanam, saya akan buat ladang...hehe

BinMuhammad delete icon 9:48 PTG

Ya...banyak faktor penyebab kenaikan harga. Tapi sekarang ianya bagaikan tidak terkawal...

BinMuhammad delete icon 9:49 PTG

Tiada penurunan dalam harga barangan, minyak turun pun...ianya akan tetap kekal. :(

BinMuhammad delete icon 9:53 PTG

Tauhu pun boleh naik harga, maknanya segala berangan sebenarnya naik harga, cuma ianya tidak di war2kan. Opah makan ulam2 dari kebun ajelah ye...

BinMuhammad delete icon 9:54 PTG

Mungkin naik hargalah lepas ni..

BinMuhammad delete icon 9:55 PTG

Mustahil cuma nak naik 1 sen...hihi

BinMuhammad delete icon 9:57 PTG

Waalaikumsalam...
Ikut sunnah...makan sebelum lapar, berhenti sebelum kenyang... Bykkan berpuasa :)

BinMuhammad delete icon 9:57 PTG

Ada kemungkinan... Kalau tak naik pun, bungkusannya dah semakin kecil le..

BinMuhammad delete icon 9:58 PTG

Tempe makin kecik la mama...huhu

BinMuhammad delete icon 9:59 PTG

Ada yang diberitahu...spt ini, tapi ada yg diam2 dah naik...huhu

BinMuhammad delete icon 10:00 PTG

Saya suka ulasan anda! :) hehehe

Awanama delete icon 10:50 PTG

semua naik harga...huhuhu..pening..

Unknown delete icon 11:39 PTG

Susah utk kita kawal perkara ni sebagai pengguna yg biasa. Apa yg terjadi itu sudah dijangka. Kalau masih tidak sedar, Malaysia mungkin akan menjadi negara maju tapi miskin penduduknya.

miss yatie delete icon 12:19 PG

Assalamualaikum BM, masih ingat diri ini? apa khabar, rindu sangat nak baca artikel di sini..

KY suka juga makan tauhu ni, tapi selalunya letak kat dalam mee kari, tentang harga ni, KY memang tak tahu

Bunda_nora delete icon 2:30 PG

Harga barang selalu naik turun...cuma umur kita jer naik tak turun-turun...

kakiblog delete icon 4:40 PTG

naik sahaja..kita kurangkan makan

ANIM delete icon 10:41 PTG

nampak gaya, kalau BM singgah rumah kak Anim lepas tauhu naik harga, mee goreng kak Anim tak bertauhu tau!! hee...

Unknown delete icon 8:10 PG

Kek pun naik harga jugak.dulu rm55, skrg rm60..tapi ada potogan rm5..hahaha

Awanama delete icon 3:10 PTG

naik pun nak tak nak kena beli juga kalu teringin kan huhuhu

Fais-SKA delete icon 5:16 PG

boleh tahan jugak naik harga tauhu ni..xpnh plak ambil thu psal harga thu..tp sukalah makan

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap