Wordless Wednesday #32

Jika Ajal Sudah Tiba

Jika Ajal Sudah Tiba


Admin...

51 comments - "Jika Ajal Sudah Tiba "

Abe Kie delete icon 6:41 PG

ajal dtg x mengira waktu..jadi kita kena selalu bersedia..

S.K.A delete icon 7:04 PG

Assalam..subhanallah..btol tu, kdg2 kita aggap bnda ni remeh je..pdhal solat 2 wajib dan kematian 2 bila2 masa je..

Raudzah Z delete icon 8:17 PG

Betul tu BM..kita selalu lalaikan bila di uji dengan hal-hal dunia..

Kakzakie delete icon 8:49 PG

Sesungguhnya Izrael tidak pernah alpa atas perintah Allah barang sesaat. Kita yg seringkali terlalai bisikan syaitan melalaikan yg difardhukan... Ubah segera sedaya yg termampu.

salam...saat ajal pasti tiba pada setiap manusia.

Yelahkan BM...kalau dah namanya ajal...tak dapat nak mengelak walau sesaat pun...tapi manusia ni sering lupa...

tq ingatan untuk diri sendiri juga ni BM !

KY Atie delete icon 10:18 PG

bila, dimana Allah yg tentukan..kan?

daddydee delete icon 10:44 PG

ajal maut kita tidak tahu..

Haha..last2 dua bunuh diri secara tak sengaja.. Bila trlewat menunaikan solat..memang hati tidak tenteram.. fikir macam-macam perkara..

semuanya ketentuan Nya..moga kita tidak lalai untuk melakukan tanggungjawab sbg orang islam..nauzubillah..

Ajal tidak hanya pada yg tua.. ia tidak berganjak walau sesaat masa. Semua pasti merasa..

Setuju dgn Abe Kie...

Waalaikumsalam Fais,
Solat adalah kewajiban utama kita...jgn ditinggal dan ditunda!

Dunia adalah syurga bagi orang yang tidak beriman....jgnlah kita leka, ajal akan tiba bila2 masa

Benar kakzakie...marilah sama2 kita saling mengingati krn kita ini insan yg lemah dan selalu lalai...

Waalaikumsalam cikgu,
Takut akan kematian...takut akan hari pembalasan, marilah bersama2 kita kuatkan iman dan banyakkan amal, Ya.. mati itu pasti akan tiba!

Tiada yang mampu menghindari diri dari kematian...samaada kita bersedia atau tidak?

Ianya ingatan untuk saya...dan jika ianya dapat memberi ingatan kepada yg lain...syukur alhamdulillah...

Tiada siapa yg tahu bila, dimana, bagaimana kematian kita. Itu rahsia Allah...hanya kita perlu bersedia sepanjang masa

Benar daddydee...tiada siapa yg dapat tahu, siapkan bekalan dan bersedia sepanjang masa

PerenLee delete icon 11:24 PG

Kalau ajal dah tiba,harap nyawa di ambil tanpa merosakkan wajah kacak ini,hehe

tak sanggup mati jatuh bangunan,ngeri dilihat orang,huhu

Memang itulah yang sering saya dan ramai orang lakukan, selalu menunda sembahyang, mulai saat ini marilah kita berubah menjadi seorang yang menepati waktu solat dan segera melakukannya.

p/s: Tengok teduhan kasih boleh aje on time...betul tak Mieza?

Ketentuan Ilahi itu tiada siapa yang mampu mengubahnya...Hanya kita perlu bersedia dan berdoa.

Betul tu...usia bukan penentu ajal seseorang, hanya Allah yg tahu...

Semua orang tidak mahu mati dalam keadaan buruk, aib atau mengerikan. Berdoalah PerenLee...

fyna delete icon 12:07 PTG

ajal maut di tangan Allah SWT.
semoga kita dapat persiapkan diri kita. insyaallah.

Mieza Jhaa K delete icon 12:24 PTG

Haa betol2..tepat pukul 7 tercegat depan tv..

Asslammualikum..BM,

mutiara kata yang sungguh menginsafi diri ini.
"Kalau dah ajal.. Allah tidak akan mempercepatkan atau melambatkannya walaupun sesaat"

mselim3

pls: ingatan ini utk diri mselim3 jugak...

ajal tiba tak kira masa dan tempat

Nao Mei delete icon 2:07 PTG

Pertemuan, pertemuan, jodoh dan kematian...memang rahsia DIA....

Ummi Kami delete icon 3:59 PTG

Salam gerimis jerebu... :)

Tamu berteduh pulang menanti,
Hampir hujan menimpa perahu;
Bertemu jodoh bergalang mati,
Takdir Tuhan siapa yang tahu.

Benar sekali...persiapkanlah diri kita sepanjang masa

Waalaikumsalam mselim3,

Sama2lah kita saling mengingati...

Benar Acik...tiada siapa yg tahu, cuma lengkapkan diri dan sentiasa bersedia

Tepat sekali cik akak... Kita perlu bersedia dan yakin.

Salam disambut teraba2 dalam jerebu...hehe

Pakailah suasa berhati-hati,
Ingin bahagia disayang selalu,
Indah bahasa penuh bererti,
Yakin dan bersedia itu yang perlu.

Tau dah...hahaha

ANIM delete icon 7:16 PTG

Dah nama kartun kak, kak mengaku 1st time tengok ketawa sendiri walaupunhakikatnya kematian tak pernah lewat atau tercepat walaupun sesaat...

Betullah tu...kalau tengok kartun xgelak, bukan kartun namanya :) Tapi kartun juga boleh memberi maksud tersirat yg cukup sinis dan mendalam...

yang paling dekat dengan kita adalah kematian..

Bin Muhammad delete icon 11:08 PTG

Oh..takutnya nak menyatakannya tapi itulah kebenarannya!

setuju

singgah pagi clik nuffng !

Bin Muhammad delete icon 10:32 PTG

Terima kasih Liana

Bin Muhammad delete icon 10:32 PTG

Terima kasih bebanyak KA :)

baby comel delete icon 10:51 PTG

andai ini pertemuan terakhir kita..

Ummi Kami delete icon 7:53 PG

Salam tumpang lalu perlahan-lahan...:)

Kejora indah capai di anjung,
Menyapa bulan mengapa hujan;
Suara sudah sampai penghujung,
Apa bekalan apa persediaan.

AiSyA LiEzA delete icon 3:14 PTG

walau bagaimana kita elak.. :) kita ttp akn berjumpa Pencipta kita :')

mohon copy gambar ye sbg peringatan (^_^)

Silakan... terima kasih bersama Relaks Minda. :)

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap